۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۲۹۹۸۲
حجت الاسلام سلیمی:

اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان عادلانه توزیع شود

اعتبارات شرکت‌های دانش بنیان عادلانه توزیع شود
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی خواستار توزیع عادلانه اعتبارات در بین شرکت‌های دانش بیان شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان و در جریان بررسی دستاورد‌ها و مشکلات اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه گفت: اقدامات صورت گرفته از سوی معاونت «علم و فناوری رییس جمهور» و همچنین «وزارت علوم» قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان متناسب با ضریب آن‌ها نیست، از این رو باید به تشکیل و ایجاد یک نهاد فرابخشی اقدام کنیم تا بتوانیم با صدور مجوز‌های هدفمند، راه را برای پیشرفت این شرکت‌های باز کنیم.

حجت الاسلام سلیمی تاکید کرد: در شرایط کنونی افراد برای دریافت مجوز فعالیت و پژوهش‌های تک نفره و مباحث تامین اجتماعی دچار چالش هستند، البته ما قدردان زحمات مسئولان و مدیران هستیم، اما وضعیت و اقدامات باید مورد اصلاح قرار گیرد. همچنین در بحث حمایت از اختراعات و تبدیل آن به نوآوری، دچار مشکل هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان و پس از بیان این مطلب که باید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شود، اظهار داشت: توزیع عادلانه منابع و حمایت نظام‌مند از شرکت‌های دانش بنیان و نوپا جزو مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد. /۸۵۶/
ارسال نظرات