۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۹۹۸۴
لاریجانی در کرمانشاه:

منفی بافی برای کشور سم مهلک است

منفی بافی برای کشور سم مهلک است
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: برخی افراد با منفی بافی دل مردم را خالی می کنند در حالی که منفی بافی برای کشور سمی مهلک است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی امروز سه‌شنبه ۱۹ آذرماه سال ۹۸ در مراسم بهره برداری از طرح آبرسانی به ۵۵ روستای استان کرمانشاه، گفت: با توجه به نقش قهرمانانه مردم استان کرمانشاه در دفاع مقدس مشکلات آن‌ها باید با سرعت و جدیت پیگیری شود، خوشبختانه این استان نمایندگان خوبی در مجلس دارد که با تحرک و فعال هستند و امیدواریم با کمک آن‌ها در بررسی لایحه بودجه ۹۹برخی از این مشکلات برطرف شود. یکی از دغدغه‌های اصلی کشور و رویکرد محوری نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون آبادانی روستا‌ها بوده است.

رییس قوه مقننه با اشاره به اینکه در رژیم گذشته تنها چند شهر آباد در کشور وجود داشت و مابقی شهر‌ها و روستا‌ها رها شده بودند، ادامه داد: آبرسانی، راهسازی، احداث شبکه بهداشت و برقراری خطوط تلفن در روستا‌ها نتیجه رویکرد امام خمینی (ره) در زمینه محرومیت زدایی و آبادانی روستا‌ها بود و این رویکرد محوری در شرایطی هم که جنگ ۸ ساله به کشور تحمیل شده بود، پیگیری می‌شد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تلاش زیادی برای آبادانی ایران و نقاط محروم صورت گرفته است، عنوان کرد: وضعیت تحریم‌ها علیه کشور جدی است، اما در این شرایط آبادانی مناطق روستایی رها نشده و باید ادامه یابد.

وی با بیان اینکه برخی از این دست خدمات با تشخیص و تفکر نمایندگان مجلس ساماندهی شده است، ادامه داد: در زمان بررسی بودجه سال ۹۸ منابعی برای آبررسانی به روستا‌ها در نظر گرفته شد تا مشکل آب شرب خانگی آن‌ها برطرف شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمار پیشرفت آبرسانی به روستا‌ها با تصمیم مجلس به نقطه کنونی رسیده است، ادامه داد: نمایندگان در این دوره از مجلس در زمینه آبرسانی، گازرسانی، بهداشت و درمان خدمات زیادی به مردم ارائه کرده اند که باید از نیرو‌های خدمتگزار حمایت کنیم و نگذاریم خدمت رسانی نهاد‌های کشور به روستا‌ها در فضای غبار آلود سیاسی نادیده گرفته شود، زیرا منفی بافی برای کشور سم مهلک است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد دل مردم را با منفی بافی خالی می‌کنند در حالی که مردم با عزم خود دشمن را شکست داده اند، تصریح کرد: زمانی در مقابل ستم بین المللی موفق می‌شویم که ید واحده باشیم، لذا نباید برای هر انتخاباتی نهاد‌های کشور را تخریب کرد؛ زیرا نظام اصلی از مجموع همین نهاد‌ها تشکیل شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه انتخابات امر مهمی است و باید ادب انتخاباتی در آم رعایت شود، افزود: می‌توان با وجود تحریم‌ها به شرط با هم بودن اقدامات زیادی انجام داد و باید مشکلات مردم را در اولویت قرار دهیم.

رییس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: برخی از افراد در زمینه اجرای طرح هادی، آسفالت معابر روستایی و همچنین شبکه فاضلاب روستا‌ها نکاتی داشتند که از استاندار می‌خواهم این مشکلات را برطرف کنند. /۸۵۶/
ارسال نظرات