۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۲۹۹۹۱
از سوی حجت الاسلام اسماعیل زاده؛

مهم ترین برنامه های هفته پژوهش حوزه علمیه مازندران اعلام شد

مهم ترین برنامه های هفته پژوهش حوزه علمیه مازندران اعلام شد
حجت الاسلام اسماعیل زاده، مهم ترین برنامه های هفته پژوهش حوزه علمیه مازندران را اعلام کرد.
حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به آغاز هفته پژوهش از ۲۳ آذر ماه، پژوهش و بیانیه گام دوم، پژوهش و سند الگوی اسلامی ایرنی پیشرفت، پژوهش و معنویت و اخلاق، پژوهش و حوزه انقلابی، پژوهش، حوزه و دانشگاه و علوم اسلامی انسانی و پژوهش و حوزه بین الملل را روز شمار هفته پژوهش مازندران اعلام کرد.
 
وی با بیان این که شعار محوری هفته پژوهش امسال، پژوهش و تمدن نوین اسلامی است، افزود: تلاش ما بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود به منظور رشد و گسترش فرهنگ پژوهش در سطح مدارس علمیه است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که برنامه‌های هفته پژوهش حوزه علمیه مازندران در دو عرصه استانی و سطح مدارس علمیه تدارک دیده شده است، گفت: در همین راستا جلسه شورای پژوهش حوزه علمیه استان برای دو هدف چگونگی برگزاری و گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری نخستین جلسه انجمن علمی حوزه با حضور رییس انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این نشست با هدف تشکیل شعب برخی از انجمن‌های علمی حوزه در استان برگزار خواهد شد.
 
وی به آمایش و شناسایی مدیران توانمند و فرهیختگان استانی با هدف بهره گیری از توان علمی و پژوهشی آن‌ها در نشست‌های علمی و کارگاه‌های پژوهشی حوزه علمیه استان خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این همزمان با هفته پژوهش نشست‌های علمی با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب با حضور طلاب و اساتید در سطح مدارس علمیه برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود از برگزاری نشست مشترک میان حوزه و دانشگاه همزمان با ۲۷ آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مقدمات برگزاری این نشست مشترک نیز با دبیرخانه کارگروه وحدت حوزه و دانشگاه فراهم شده و قرار است با کمک بسیج اساتید و بسیج طلاب این همایش با سخنرانی نماینده، ولی فقیه در مازندران در دانشگاه آزاد ساری برگزار شود.
 
وی همچنین افزود: در این همایش دو نفر از اساتید حوزه و دانشگاه به ارائه مقاله در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب خواهند پرداخت.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده، برگزاری مسابقات علمی میان اساتید و طلاب را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در حوزه علمیه مازندران اعلام کرد و گفت: موضوع این مسابقات علمی به تناسب ظرفیت خود مدارس تعیین و اجرایی می‌شود.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری گردهمایی معاونان پژوهش مدارس علمیه استان همزمان با هفته پژوهش در استان خبر داد و افزود: این نشست مشترک نیز با هدف هم اندیشی و تعامل بیشتر معاونان پژوهشی به منظور تقویت بعد پژوهش مدارس علمیه برگزار خواهد شد.
 
وی، هم نشینی با روسای مراکز و مؤسسات پژوهشی استان را از دیگر برنامه‌های پژوهش هفته حوزه علمیه استان عنوان کرد و گفت: این نشست‌های مشترک فرصت مناسبی برای تعامل و همکاری پژوهشی میان حوزه علمیه استان و مراکز پژوهشی است.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده، همچنین به فضا سازی مدارس در هفته پژوهش اشاره کرد و با بیان این که طلبه باید در فضای مسائل پژوهشی قرار گیرد، بیان داشت: فراهم سازی بازدید طلاب و اساتید از کتابخانه ها، برگزاری حداقل یک نشست علمی با تأکید بر بیانیه گام دوم، برگزاری کارگاه‌های مهارت ورزی پژوهشی به طلاب با تأکید بر فناوری‌های نوین پژوهش، بازدید اساتید و طلاب از مراکز علمی پژوهشی شهرستان‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک حوزه و دانشگاه از دیگر برنامه‌هایی است که در همزمان با هفته پژوهش در سطح مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه تلاش ما ایجاد انگیزه پژوهشی در میان اساتید و طلاب مدارس علمیه است، بیان داشت: اگر این دغدغه و انگیزه لازم در میان طلاب ایجاد شود به طور حتم شاهد رونق فعالیت‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه خواهیم بود.
 
وی با بیان این که طلاب ما باید در کنار امر تحصیل و آموزش، به دنبال کسب مهارت‌های لازم باشند، گفت: یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای یک طلبه در هر سطحی از حوزه مهارت‌های پژوهشی است./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اباعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
رویکرد طلاب مازندران به امر تحقیق و تقویت قلم طلاب ارزنده و قابل تقدیر است.
0
0