۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۳۰۰۱۲
مؤمنی در دیدار مراجع خبر داد؛

امضای توافقنامه با حوزه برای پیشگیری از اعتیاد در قالب طرح‌های تبلیغی

امضای توافقنامه با حوزه برای پیشگیری از اعتیاد در قالب طرح‌های تبلیغی
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای پیشگیری از اعتیاد، از امضای توافقنامه با حوزه برای استفاده از ظرفیت تبلیغ در این راستا خبرداد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار اسکندر مؤمنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد پرداخت و با بیان این که تعداد شهدای ما نسبت به سال گذشته 80 درصد کمتر شده است، گفت: هرچند یک نفر هم زیاد است اما با وجود درگیری و ضربه بیشتر به اشرار، تعداد شهدا کاهش پیدا کرده است.

وی پیشگیری از ابتلا به اعتیاد را اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: در این راستا با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی دو توافق جداگانه داشتیم که از اواخر سال گذشته اجرایی شد.

سردار مؤمنی با بیان این که از همه ظرفیت ها باید برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد استفاده کنیم، اظهار داشت: هر ساله مبلغان و وعاظ در مناسبت های تبلیغی به سراسر کشور می روند، توافقنامه های مذکور ناظر بر این است که دوره های تخصصی کوتاه مدت برای مبلغان گذاشته شود تا در زمان تبلیغ در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه صیانت و پیشگیری از اعتیاد فعالیت کنند.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی آغاز شده و ظرفیت خوبی در این زمینه وجود دارد که در حال استفاده است، به آموزش و پرورش توجه کردیم و طرح یاری گران زندگی تصویب شد تا در همه ابعاد پیشگیری از اعتیاد صورت گیرد، اولویت کار آموزش و پرورش است و توافقی داشتیم که در گام اول کلاس های آموزشی برای معلمان برگزار شود و در ادامه نیز خانواده ها و دانش آموزان در این دوره ها حضور پیدا کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که درمان اعتیاد بسیار سخت است و خسارت زیادی به چند خانواده وارد می شود، ابراز داشت: راه حل اصلی کار پیشگیری از اعتیاد است و برنامه ما استفاده از همه ظرفیت های پیشگیری در کشور است.

وی با اشاره به ساماندهی معتادان متجاهر عنوان کرد: با هماهنگی و همکاری بسیار خوب دستگاه قضا، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج بخش اعظم این معتادان جمع آوری و ساماندهی شدند، این دسته از معتادان در زندان و اردوگاه ها یک مهارت را یاد می گیرند و در آن زمینه تولیداتی دارند تا بعد از آزادی امکان اشتغال را داشته باشند.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه ای داشتند که این افراد در اردوگاه ها بتوانند کار یاد بگیرند و روی پای خود بایستند که خوشبختانه کار آغاز شده و در سال آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبر انقلاب اگر به بنیان های اقتصادی قاچاقچی ضربه نخورد بلافاصله خود را بازیابی می کند و کارش را ادامه می دهد، در این راستا وضعیت امسال بهتر شده است اما نقص قانونی در این زمینه داریم که باید اصلاح شود

سردار مؤمنی از افزایش 19 درصدی اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال آینده خبر داد و گفت: تمرکز اعتبارات بیشتر بر اقدامات پیشگیرانه است و امیدواریم در این راستا همه مردم و بزرگان ما را یاری کنند.

وی افزود: با توجه به دین باوری جامعه کلام بزرگان در زمینه حرمت مواد مخدر و تأکید بر پیشگیری از اعتیاد بسیار مؤثر است و از سوی دیگر باید مبلغان و روحانیان را ترغیب کرد تا در تبلیغ به موضوع مواد مخدر هم بپردازند چرا که مواد مخدر سرمنشأ آسیب ها است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اعتیاد یک آسیب جدی است که آسیب های دیگر را در پی خواهد داشت، 55 درصد طلاق ها در کشور مربوط به مواد مخدر است و 70 درصد زندانیان مستقیم و غیر مستقیم با مسأله مواد مخدر مرتبط هستند.

وی ادامه داد: دشمن بر جوانان تمرکز کرده تا سن اعتیاد را در کشور کاهش دهد اما سعی داریم با همکاری همه دستگاه ها و نهادها با برنامه ریزی های انجام شده این تلاش دشمن را ناکام بگذاریم.

محمد قمین
ارسال نظرات