۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۳۰۰۲۴

امضا‌هایی که تضمین نیست

امضا‌هایی که تضمین نیست
خدا ما را ببخشد؛ به رئيس‌جمهور عزيزمان بدگمان شديم که چرا روز دانشجو به دانشگاهي نرفتند؛ خدا را چه ديديد شايد ايشان مثل بنزين خبر نداشته‌اند 16 آذر چه روزي است و ازقضا تأکيد کرده‌اند که به ايشان هم نگويند؛ خلاصه ما نمي‌دانيم و قضاوت هم نمي‌کنيم!

به گزارش خبرگزاري رسا، خدا ما را ببخشد؛ به رئيس‌جمهور عزيزمان بدگمان شديم که چرا روز دانشجو به دانشگاهي نرفتند؛ خدا را چه ديديد شايد ايشان مثل بنزين خبر نداشته‌اند ۱۶ آذر چه روزي است و ازقضا تأکيد کرده‌اند که به ايشان هم نگويند؛ خلاصه ما نمي‌دانيم و قضاوت هم نمي‌کنيم!

ترجيع‌بند جلسات آقاي رئيس‌جمهور، «برجام» است و چه چيزي بهتر از آن؟ از دانشگاه فرهنگيان که باتدبير بي‌نظير براي سخنراني روز دانشجو انتخاب‌شده تا مبادا خاطري مکدر گردد و سؤال بي‌جايي پرسيده شود و نماينده تشکلي بلبل‌زباني کند، بگذريم؛ جناب روحاني از برجام گفتند؛ از اينکه نه مقدس است نه لعنتي؛ چيزي که قرار بود به قول ايشان تحريم‌ها را بالمره لغو کند، شد فزاينده تدريجي تحريم‌ها؛ پس اي‌کاش به لعنتي بودن آن ايمان بياورند. اما اينکه باکمال بزرگواري آن را مقدس نمي‌دانند، گام رو به جلويي براي ايشان به‌حساب مي‌آيد؛ چون اگر او يادش رفته ما يادمان هست که وصف برجام، هاله نور، نه ببخشيد آفتاب تابان بود. روزها، ماه‌ها، فصل‌ها بلکه سال‌ها گذشت و خبري از سيب و گلابي‌هاي برجام نشد و معجزه‌اي که قرار بود در معيشت مردم رخ دهد، عاجز شد از حفظ خودش!

به‌راستي چرا اين‌قدر مذاکره دوست داريد؟ باور کنيد شما و بسياري از مسئولان ما مهارت مذاکره با خارجي‌ها را ندارند. شما خلاف آنچه فکر مي‌کنيد، زبان دنيا را بلد نيستيد؛ اصلا براي اينکه به شما برنخورد قدري از ۱+۵ و ۱+۴ و اين جمع‌هاي جبري فاصله بگيريم؛ همين آقاي مارک ويلموتس، يا اصلا آندره استراماچوني را ببينيد؛ مقايسه کنيد قرارداد اين دو نفر را با تيم‌هاي قبلي که با آن‌ها همکاري مي‌کردند. فکر مي‌کنم در خواب هم نمي‌ديدند اين‌گونه قراردادي ببندند.

حالا هم بايد از وزير تا سفير و وکيل دست‌به‌دست هم دهند تا استرا با چون‌وچرا برگردد. قبلا فقط جلوي چشم‌آبي‌ها هول مي‌شدند و هر چه آن‌ها جلوي ما مي‌گذاشتند امضا مي‌کرديم، حالا اما فرقي ندارد، به آمار شکايت‌هاي پرسپوليس و استقلال نگاهي کنيد متوجه مي‌شويد فارغ از رنگ چشم و پوست، گويا هر که به زباني غير از فارسي حرف مي‌زند و مي‌نويسد، مي‌تواند کلاهي گشاد بر سر ما بگذارد؛ حال خواسته يا ناخواسته! چرا جوري قرارداد مي‌بنديم و توافق مي‌کنيم که امضاي هيچ‌کسي تضمين نيست؟

براي بعدالتحرير هم ذکر سه نکته خالي از لطف نيست؛

۱٫ ما اگر وزارت ورزش و قانون‌گذار باعرضه داشتيم الآن پرسپوليس و استقلال، دولتي نبود و غصه حيف‌وميل بيت‌المال را در اين حوزه کمتر مي‌خورديم.

۲٫ عهد، پيمان و قرارداد، حرمت دارد، يا با اين آقايان خارجي قرارداد نبنديد، يا به آن پايبند باشيد؛ محکوم شدن ما در دادگاه‌هاي بين‌المللي، فقط محکوم شدن باشگاه نيست، محکوميت کشور ماست.

۳٫ ما حق نداريم به‌واسطه سوء مديريت، آرامش رواني چند ميليون هوادار استقلال را بر هم زنيم؛ تحريم، بهانه خوبي براي سهل‌انگاري‌ها نيست؛ با افراد خاطي برخورد کنيد./1360//101/خ

منبع: رسالت
ارسال نظرات