۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۳۰۰۵۰

یادواره شهدای روحانی هرمزگان در قالب کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود

یادواره شهدای روحانی هرمزگان در قالب کنگره ملی شهدا برگزار می‌شود
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: برگزاری یادواره ۳۲ شهید طلبه و روحانی استان یکی از برنامه های اصلی کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی پولادی اظهار داشت: کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان به میزبانی بندرعباس از یکم تا پنجم دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در طول برگزاری این کنگره یک روز برای برگزاری یادواره زنان شهیده استان هرمزگان در نظر گرفته شده و روز دوم دی‌ماه نیز به یادواره شهدای دانشجو، معلمان و اساتید اختصاص یافته است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: روز سوم دی ماه نیزدرقالب کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان به برگزاری یادواره شهدای روحانی استان اختصاص یافته و اجلاسیه اصلی نیز با یک روز تنفس در روز پنجم دی‌ماه با حضور مقامات کشوری و لشکری در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر برگزاری یادواره شهدای روحانی در سومین روز کنگره ملی شهدای استان هرمزگان، تصریح کرد: هرمزگان 32 شهید طلبه و روحانی دارد، در کل کشور به ازای تناسب جمعیت به ازای هر شهید 20 شهید روحانی و طلبه داریم که این تناسب درصد در استان هرمزگان قطعاً بیشتر است.

حجت‌الاسلام پولادی افزود: در زمان دفاع مقدس جمعیت طلاب و روحانیون در استان هرمزگان کمتر بود و علیرغم جمعیت کم، روحانیون در جبهه حاضر شدند و این افتخار را داریم که در زمان جنگ مدرسه علمیه شهر بندرعباس در یک مقطع زمانی کامل تعطیل شد و مدیریت، اساتید و طلاب در عملیات های دفاع مقدس شرکت کردند و 32 نفر نیز به درجه رفیع شهادت رسیدند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات