۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۶۳۰۰۹۶
آیت الله صدیقی:

برجام نشان داد غرب قابل اعتماد نیست

برجام نشان داد غرب قابل اعتماد نیست
امام جمعه موقت تهران با اشاره به وجود فساد در حکومت طاغوت، گفت: برجام نشان داد که به غرب و کفار نمی‌توان اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، سه شنبه شب در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سلاح مردم ایران در دوران طاغوت امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: باید سپاسگزار خداوند باشیم که در زمان حاکمیت ولایت، دین و فقاهت ما را قرار داده است تا به عنوان آمرین به معروف و ناهیان از منکر گرد یکدیگر جمع شویم.

وی در ادامه افزود: خداوند به پیامبر دستور داده است تا به مردم ضرورت توجه به گذشته و دستاوردها و داشته‌های امروز خود را یادآوری کند، تا از این طریق در مسیر دین با دلگرمی و قوت به مسیر خود ادامه داده و شکرگزار نعمت‌های الهی شوند.

آیت الله صدیقی امر به معروف و نهی از منکر را امتیاز و برتری اسلام از سایر ادیان دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به منزله نظارت عمومی جامعه بر یکدیگر و حاکمیت است که حیات جمعی جامعه را محقق می‌سازد.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت دانشگاه در شرایط بدی به سر می‌برد و نماز و مسائل دینی جایی در دانشگاه نداشت و حتی علما هم نمی‌توانستند در دانشگاه حضور داشته باشند، حجاب در دانشگاه با برخورد دیگران مواجه می‌شد و همه اینها از مصادیق فساد در کشور بود.

آیت الله صدیقی با تأکید بر نقش علمای دین در تحقق حاکمیت دینی در کشور، اظهار کرد: امام خمینی با حرکت مسلحانه کاملا مخالف بودند، ایشان به حرکت در راستای احیای سنت پیامبر اکرم(ص) و اجرای امر به معروف و نهی از منکر معتقد بودند، ایشان معتقد بودند باید فرهنگ جامعه تغییر کند و به دنبال معروف و پرهیز از منکر بروند و تا زمانی که این موضوع محقق نشود جامعه متحول نخواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین دولت پس از انقلاب اسلامی لیبرالیستی بود و اعضای آن به ولایت فقیه اعتقاد نداشتند، خاطرنشان کرد: با امر به معروف و نهی از منکر مردم شرایط کناره گیری دولت بازرگان را فراهم شد و این نشان دهنده اهمیت این فریضه در کشور است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مخالفت نکردن رهبر معظم انقلاب به دلیل توجه ایشان به امر به معروف و نهی از منکر و ثابت شدن غیرقابل اعتماد بودن غرب و جهان کفر، تصریح کرد: در نهایت پس از برجام و مذاکرات مشخص شد که به دشمن نباید و نمی‌توان اعتماد کرد چرا که آنها از ریشه با اسلام مشکل دارند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات