۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۳۰۰۹۸
حجت الاسلام صالحی:

بخش مهمی از مشکلات فعلی نتیجه بی تدبیری مسؤولان است

بخش مهمی از مشکلات فعلی نتیجه بی تدبیری مسؤولان است
حجت الاسلام صالحی با بیان این که نباید همه مشکلات را به تحریم‌ها نسبت داد، گفت: بخش مهمی از این مشکلات فعلی نتیجه بی تدبیری مسؤولان کشور است که باید اصلاح شود.
حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که تنها و بهترین راه پیشرفت کشور تکیه بر توان داخلی است، گفت: نتیجه اعتماد به غرب و دل بستن به حمایت‌های آنها، وضعیتی است که امروز در آن قرار داریم.
 
وی با بیان این که آمریکا و اروپا در اصل دشمنی با انقلاب و نظام اسلامی هیچ تفاوتی با هم ندارند، افزود: برجام تجربه خوبی بود که بدانیم اروپایی‌ها نیز نمی‌توانند حتی شریک مطمئنی برای ما باشند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کشور را نباید معطل وعده‌های توخالی و بی پشتوانه چند کشور معلوم الحال کرد، بیان داشت: متأسفانه مسؤولان کشور توان و پتانسیل داخلی را رها کردند و به دنبال حمایت غرب از کشور هستند.
 
حجت الاسلام صالحی با بیان این که با بیان این که برجام به خوبی ثابت کرد که نباید به اروپایی‌ها اعتماد کرد، ادامه داد: آمریکایی‌ها از همان ابتدا مشخص بود که پای عهد خود در برجام نخواهند ماند، چون تجربه تاریخی نشان داده که دولتمردان آمریکایی به هیچ پیمان و تعهد بین المللی پایبند نخواهند بود.
 
وی با تأکید براین که بسیاری از ظرفیت‌های داخلی کشور به دلیل بی توجهی و بی تدبیری برخی مدیران به هدر رفته است، بیان داشت: متأسفانه تنها نتیجه‌ای که از برجام برای ملت ایران حاصل شد افزایش تحریم‌ها بوده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید کشور را وارد یک بازی بی حاصل کرد، افزود: برجام به ملت بزرگ ایران و همچنین مسؤولان کشورمان ثابت کرد که در مقابل توطئه و قلدری دشمن، باید ایستادگی و مقاومت کرد و با تعامل و همکاری نمی‌توان به یک نتیجه مناسب دست پیدا کرد.
 
حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که مقام معظم رهبری و بسیاری از دلسوزان نظام در همان ابتدای مذاکرات هسته‌ای نسبت به توطئه و فریبکاری دشمن هشدار داده بودند، افزود: متأسفانه برجام جزء خسارت برای کشور نتیجه دیگری در پی نداشت.
 
وی با تأکید بر این که شعار رونق اقتصادی مسؤولان تنها در حد حرف و شعار باقی مانده است، گفت: امروز که همه چیز در مورد برجام و بدعهدی‌های طرف‌های غربی روشن شده، باید توان و ظرفیت داخلی را به میدان آورد و از آن در جهت رشد اقتصادی کشور بهره گرفت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید همه مشکلات را به تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی غرب پیوند زد، ادامه داد: بخش مهمی از این مشکلات فعلی نتیجه بی تدبیری مسؤولان کشور است که باید اصلاح شود./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات