۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۳۰۱۲۲
آیت الله علوی‌گرگانی:

اگر ملت واحده باشیم دشمنان کاری از پیش نمی برند

اگر  ملت واحده باشیم دشمنان کاری از پیش نمی برند
حضرت آیت الله علوی‌گرگانی شکل گیری انقلاب اسلامی را مرهون حرکت جمعی مردم و یاری امام راحل دانست و گفت: اگر ملت واحده باشیم دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از رزمندگان و فرماندهان تیپ مکانیزه 20 رمضان تهران با بیان این که یکی از دستورات دینی خود آگاهی است، گفت: انسان در طول حیات خود همواره باید ببینید که در رفتار و کردار خود چگونه عمل می‌کند و آیا در مسیر صلاح قرار دارد یا خیر؟

وی افزود: تعلیم و تعلم اگر در مسیر حق و حقیقت صورت بگیرد و انسان خود مراقبتی داشته باشد موجود ارزنده ای می‌شود که دیگران را نیز می‌تواند هدایت کند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در ادامه بیان داشت: همه شما می توانید مبلغ دین باشید به شرطی که شخصیت خود را کامل کرده باشید، همچنانکه در روایت شریفی از امام صادق(ع) سه کلاس برای بزرگ شدن انسان بیان شده است، حضرت می‌فرماید:«مَن عَلِمَ و عَمِلَ و عَلَّمَ سُمِّی فِی السَّماء فقیها» هرکسی چیزی یاد بگیرد، به آن عمل کند و آن را به دیگران تعلیم بدهد در آسمان ها به عنوان فقیه از او یاد می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم دستگیری از دیگران و فراموش نکردن هم نوعان خاطرنشان کرد: فلسفه دو دست دادن خدا به انسان همین است که بایک دست بگیرد و با دست دیگر بدهد و بتواند دست گیری کند؛ اگر این طور باشیم جامعه ما جامعه فاضله می‌شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: انقلاب ما هم از همین جا گرفته شده است، امام راحل خودش تنها بود ولی وقتی افرادی را حرکت داد و آنها نیز پیام امام را به بقیه رساندند کل کشور به حرکت در آمد و ابرقدرت های شرق و غرب را کنار زدند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در ادامه عنوان کرد: کسی نمی توانست به شاه بگوید که بالای چشمت ابرو است ولی وقتی مردم ما در کنار امام راحل قرار گرفتند و همگی ملت واحده شدند، دشمن هم فهمید که هیچ کاری نمی تواد بکند چون یدالله مع الجماعه است.

وی در پایان ابراز داشت: وظیفه شما اولا این است که ابتدا به خودتان برسید و نفس خود را اصلاح کنید چون در این صورت ایمان شما قوی می‌شود و کسی نمی‌تواند به شما ضرری وارد کند، و بعد از عمل کردن به آن در مرحله بعدی هم نباید از دیگران غافل باشید و تلاش کنید که از دستاوردهای انقلاب حفاظت کنید./1330/

ارسال نظرات