۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۶۳۰۱۲۹

جزئیات دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی

جزئیات دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی
دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی 10 اسفند ماه سال جاری در جزیره کیش برگزار می شود.

عابدین سیاحت اسفندیاری دبیر دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به ارائه گزارشی از روند اجرای نخستین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی پرداخت و گفت: این کنفرانس از سوی مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در تاریخ 10 اسفند 97 در جزیره کیش با ارائه مقاله از 24 کشور برگزار شد.

وی از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی در تاریخ 10 اسفند ماه سال جاری در جزیره کیش خبر داد و اظهار داشت: مرکز توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت از مراکزی است که در آن فرهیختگان حوزه و دانشگاه گرد هم آمده اند تا در زمینه توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت در سطوح بین المللی فعالیت کنند.

سیاحت اسفندیاری با بیان اینکه مرکز توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت فعالیت خود را از سال 94 به صورت رسمی شروع کرده است، خاطرنشان کرد: این مرکز کارهای مختلفی را در زمینه توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت انجام می دهد که یکی از آن کارها پرداختن به فعالیت های پژوهشی است.

دبیر دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی با اشاره به اینکه تا کنون 4 نشریه در حوزه پژوهش در مرکز توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت راه اندازی شده است، عنوان کرد: نشریه مطالعات تطبیقی حقوق بشر، نشریه دین و دینداری، نشریه فلسفه نبض و نشریه صلح و عقلانیت 4 نشریه ای است که ما در این مرکز راه اندازی کرده ایم و در زبان های مختلفی ترجمه و منتشر می شود.

رییس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت اضافه کرد: کتاب های مختلفی نیز در زمینه «صلح، فرهنگ و عقلانیت» منتشر شده است؛ تا کنون بیش از 15 کتاب در این زمینه منتشر شده و کتب دیگر نیز در حال انتشار است؛ همچنین برگزاری کنفرانس بین المللی مناسبات بین علوم انسانی و تمدن اسلامی در سال 95 در آلمان و ایران، برگزاری همایش اسلام و محیط زیست با همکاری دانشگاه امام صادق(ع)، برگزاری کنفرانس بین المللی ظرفیت شناسی و اثرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش های دینی با همکاری جامعه المصطفی(ع) در قم و برگزاری نخستین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی در کیش از جمله فعالیت های ما در مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت است.

سیاحت اسفندیاری ابراز کرد: به شرکت کنندگان در دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی گواهی DNW تحت لیسانس دانشگاه منچستر انگلستان اعطا خواهد شد؛ امیدواریم امسال نیز از ملیت های مختلف مقالات و پژوهش های فاخری داشته باشیم.

وی به تشریح محورهای دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی پرداخت و تأکید کرد: آموزش و صلح، پژوهش و صلح، اخلاق و صلح، فلسفه و صلح، حقوق و صلح، سیاست و صلح، اقتصاد و صلح، تاریخ و صلح، فرهنگ و صلح، دولت و صلح، دین و صلح، هنر و صلح، ورزش و صلح، رسانه و صلح، عقلانیت و صلح، کرامت و صلح، عدالت و صلح، جنگ و صلح، نخبگان و صلح، جامعه و صلح، خانواده و صلح، زنان و صلح، کودکان و صلح و جغرافیا و صلح از محورهای همایش مذکور است.

سیاحت اسفندیاری خاطرنشان کرد: همچنین بهداشت و صلح، معماری و صلح، حقوق بشر و صلح، زبان، ادبیات و صلح، دین، کتب مقدس و صلح، حقوق حیوانات و صلح، محیط زیست و صلح، آینده پژوهی و صلح، زیست مسالمت آمیز و صلح، فناوری های نوین و صلح، بازی های رایانه ای و صلح، سازمان های بین المللی و صلح و سازمان های مردم نهاد و صلح از سایر محورهای دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی است.

وی بیان کرد: مهلت ارسال چکیده مقلات 30 آذرماه، مهلت ارسال اصل مقالات 30 دی ماه، مهلت ثبت نام در کنفرانس 30 بهمن و تاریخ برگزاری کنفرانس نیز 10 اسفند ماه سال جاری در جزیره کیش خواهد بود.

سیاحت اسفندیاری در پایان یادآور شد: علاقه مندان می توانند از طریق رایانامه conference@icpcr.com مقالات خود را برای دبیرخانه دومین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02532890442 تماس بگیرند./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات