۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۳۰۱۴۱

تأکید آیت الله سبحانی بر احیای علم الحدیث

تأکید آیت الله سبحانی بر احیای علم الحدیث
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به کمرنگ شدن توجه به علم الحدیث، تأکید کرد که با توجه به جایگاه مهم روایات و احادیث باید علم الحدیث را احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت  فرمود منزلت شيعيان ما را به اندازه آنچه از روايات ما مى دانند بشناسيد.

وی افزود: شیعه اهل بیت(ع) کسی است که پیوند روحی و معنوی با اهل بیت(ع) پیوند داشته باشد و هرکس به نوعی باید با امام خود ارتباط داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: کسانی که اهل علم نیستند باید با عبادت و معرفت این پیوند را ایجاد می کنند اما اهل علم باید احادیث اهل بیت(ع) را حفظ کنند، همانگونه که آیات قرآنی را حفظ می کنیم باید احادیث را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: حفظ کردن حدیث برای انسان نورانیت ویژه ای می آورد از این رو طلاب باید دفترچه ای داشته باشند که اگر با احادیث کوچکی رو به رو شدند آن را حفظ و به جامعه منتقل کنند.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که علم الحدیث در شیعه از زمان شهید اول و ثانی به بعد کمرنگ شده است، ابراز داشت: قبل از آن ها علم الحدیث جایگاهی ویژه داشت و یک فن مهم بود اما بعدا با توجه به شرایط بسیار کمرنگ شد.

وی عنوان کرد: باید علم الحدیث را بیشتر احیا کنیم و در روایات را در جامعه ترویج دهیم، حفظ حدیث تقویت حافظه می کند و برای انسان نورانیت می آورد.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
درود بی کران بر حضرت آیة اللهالعظمی سبحانی با آنهمه آثر نورانی که از قلم مبارک آن بزرگوار داریم بنظر بنده اگر هیچ اثری در عالم اسلام از احدی نداشتیم یقینا آثارقلمی این بزرگوار و نیز حضرت آیةالله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاتهما برای شناساندن اسلام عزیز و عظمت آن به عالمیان کفایت میکرد و در بر اساتید عالیقدر و بزرگوارشان امام خمینی و علامه ی ظباطبائی دو خورشید عالمتاب که چنین ضخصیت های بی نظیر را به عالم علم و انسانیت و معرفت تحویل دادند و نیز درود بر حضرت آیةالله العظمی نوری همدانی عزیز .
راستی اگر ما فقط خواسته باشیم شکر خدا بخاطر وجود همین عزیزان بجا بیاوریم میتوانیم؟ صد البته که هرگز . نخواهیم توانست .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶
آیةالله العظمی. را که متاسفانه آیةاللهالعظمی نوشته شده و همچنین بر امام و ... را که >در > بر نوشته شده و چنین < شخضیت های >بی نظیر را که را که نوشته شده . شکر خدا < را > که حذف شده است . لطفا اصلاح بفرمائید .بسیار متشکرم .
0
0