۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۳۰۱۴۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توسعه اقتصادی کشور درگرو بهره‌گیری از مدیریت جوانان و تجربه پیشکسوتان است

توسعه اقتصادی کشور درگرو بهره‌گیری از مدیریت جوانان و تجربه پیشکسوتان است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید جوانان متدین و متعهد در کنار کارکشته‌ها و پیشکسوت‌ها در همه میدان‌ها وارد شوند تا ایرانی آزاد و مستقل و خودکفا داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار فعالان اقتصادی، با اشاره به اهمیت فعالیت و تلاش برای اعتلای اقتصادی کشور، اظهار کرد: اگر انسان برای استقلال و عزت و تکیه کردن بر کفار و شیاطین عالم کار و فعالیتی بکند، این خود مصداق عبادت است.

وی با بیان اینکه خداوند انبیا را به دو موضوع دعوت مردم به بندگی خداوند و دوری از طاغوت مأمور کرده است، اضافه کرد: انبیای الهی مردم را به بندگی خداوند و دوری از طاغوت‌ها توصیه و تأکید کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت عصاره آموزه‌های انبیا همین دو مورد است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر بخواهیم این آیه را عملیاتی کنیم بخشی از آن همان فرمایش رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات ایران است، می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت قناعت در زمینه‌های اقتصادی، اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید با کم خود بسازید و به دشمنان وابسته نباشید؛ ازاین‌رو اگر با تولید اندک خود بسازیم بهتر از این است که زیاد داشته باشیم ولی وابسته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر تقویت تعاونی‌ها به‌منظور اعتلای بیش از پیش بخش اقتصاد، افزود: با وجود اینکه در قانون اساسی تعاونی‌ها به‌عنوان یک راهکار اقتصادی منظور شده است؛ اما هنوز این بخش رشد چندانی نداشته و یکی از مواردی که در کشور مظلوم واقع شده است تعاونی‌ها هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: قرآن تعاون را مایه بر و نیکی و تقوا می‌داند و جامعه‌ای که بر اساس تقوا پیش برود خیر و برکت و رحمت به همراه دارد.

وی تصریح کرد: قرار است کشور را جوانانه مدیریت کنیم اما جوان باید با تجربه پیران حرکت کند؛ چراکه پختگی پیران در کنار نشاط جوانان کار را پیش می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: باید جوانان متدین و متعهد در کنار کارکشته‌ها و پیشکسوت‌ها در همه میدان‌ها وارد شوند تا ایرانی آزاد و مستقل و خودکفا داشته باشیم./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 14
هادی رحیمی
ارسال نظرات