۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۳۰۱۵۸
نماینده ولی‌فقیه در ایلام:

امر به‌ معروف نقش مهمی در سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد

امر به‌ معروف نقش مهمی در سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر نقش مهمی در سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار صبح امروز در نشست هم‌اندیشی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ویژه اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر را مانند وجوب نماز، روزه و زکات را از ضروریات دینی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر دارای مراتب و درجاتی است گفت: ادای این فریضه الهی در سطح جامعه دارای شرایط خاصی است که باید عامر به معروف و ناهی از منکر کاملاً به این شرایط توجه داشته باشد که انجام این فریضه در رفتار و عمل اشخاص مؤثر و سازنده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام افزود: قرآن‌کریم در این خصوص می‌فرماید که لازم است در میان شما مسلمانان، جماعتی به دعوت مردم به کارهای نیک و امر کردن مردم به معروف و نهی آنان از منکر قیام کنند و تنها راه فلاح و سعادت این است.

امام‌جمعه ایلام گفت: عمل کردن به امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به‌طورقطع نقش مهمی در سلامت جامعه و دوری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با شبیخون فرهنگی و بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به‌ویژه فضای مجازی، تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به فرهنگ ایرانی اسلامی انجام می‌دهند.

وی تأکید کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید توجه ویژه‌ای به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه و در دانشگاه‌ها و بین دانشجویان داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: با توجه به حضور قشر جوان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی بهترین مکان برای امربه‌معروف و نهی از منکر هستند و استادان در راستای توسعه و ترویج این فرهنگ می‌توانند تأثیرگذاری سازنده‌ای در بین قشر دانشجو داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کریمی‌تبار همچنین خاطرنشان کرد: ایلام درزمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از استان‌های موفق کشور است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات