۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۳۰۲۱۱
بیانیه انجمن قلم ایران؛

نویسندگان و شاعران ۴۰ سال معاندت شیطان بزرگ را به تصویر کشند

نویسندگان و شاعران ۴۰ سال معاندت شیطان بزرگ را به تصویر کشند
انجمن قلم ایران در ارتباط با اعتراضات مردمی که از حقوق آنهاست و آشوب‌های ناشی از اقدامات مداخله‌گرایانۀ بیگانگان بیانیه صادر کرد

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، انجمن قلم ایران با صدور بیانیه‌ای درباره حوادث آبان‌ماه سال جاری در کشور نکاتی را بیان کرد.

بسمه تعالی

بیانیه انجمن قلم ایران در ارتباط با اعتراضات مردمی که از حقوق آنهاست و آشوب‌های ناشی از اقدامات مداخله‌گرایانۀ بیگانگان

آبان ماه سال ۱۳۹۸ حوادثی را به خود دید که همچون سایر وقایع و فتنه‌هایی که در چهل سال عمر انقلاب اسلامی از سوی دشمن تدارک دیده شده بود، در حافظۀ تاریخی انقلاب اسلامی و امّت انقلابی باقی خواهد ماند. آنها که چشم دیدن چهل سالگی و رشد و بالندگی این انقلاب عظیم را نداشتند، با ماهها برنامه‌ریزی و صرف هزینۀ بسیار تلاش کردند تا از فرصتی که برخی متصدّیان امور با اجرای ناصحیح طرح اصلاح قیمت بنزین برایشان فراهم آوردند، بهره گیرند و اساس این نظام سترگ را که به نام باعظمت جمهوری اسلامی مزیّن است، هدف گیرند. نویسندگان و شاعران ایرانی نیز همچون سایر اقشار این ملّت بزرگ از دیدن بی‌مبالاتی متصدّیان در انجام درست امور غصّه خوردند و قلب ایشان از مشاهدۀ آشوبهایی که در پی آن بی‌تدبیری به اشارۀ دشمن تلاش کرد تا همۀ زیرساختهای کشور را نابود کند، به درد آمد. انجمن قلم ایران لازم می‌داند در شرایطی که غبار فتنه تا حد زیادی فرو نشسته ولی هنوز برخی از روی بیماردلی و بعضی از سر بی‌توجّهی با دشمنان این ملّت بزرگ همنوا شده‌اند، موارد زیر را یادآور شود:

۱- نظام جمهوری اسلامی، نظام سترگی است که با خون شهیدان انقلاب اسلامی آبیاری شده و قبلۀ دل میلیون‌‌ها ایرانی وطن‌دوست ارزش‌مدار است. لذا بر آحاد مردم است که خردمندانه از آسیب زدن به کلیّت ارکان نظام جلوگیری نمایند.

۲- ضروری است مسئولان مربوطه به راه‌هایی بیندیشند تا اگر در پی بی‌تدبیری بعضی متصدّیان نالایق، مردم از سر عدالتخواهی دست به اعتراض ‌زدند، بتوان صف مردم را از آشوبگران و عوامل دشمنان جدا کرد و اجازه نداد دشمن «اعتراض به بی‌تدبیری‌هایی که موجب گسترش ناامیدی‌ست» را به هرج و مرج و ناامنی تبدیل کند و اموری رخ نماید که موجب تکدّر خاطر مردم خوب کشورمان شود.

۳- یقیناً مردم خوب و فهیم ایران اسلامی به این حقیقت مسلّم اشراف دارند که راه حلّ مسائل و مشکلات کشور را باید در داخل خود کشور جست و نباید اجازه داد دشمنی که خود در بروز این مشکلات نقش اساسی دارد، در ظاهر برای ایرانیان اشک تمساح بریزد و در دل قهقهه بزند.

۴- نویسندگان و شاعران این مرز و بوم وظیفۀ خود می‌دانند در آثار خویش ضمن تبیین هنرمندانۀ نقشه‌های دشمن، آگاهی و ایستادگی امّت در مقابله با چهل سال معاندت شیطان بزرگ و رژیم اشغالگر قدس و دست‌نشانده‌های مرتجع امریکا در منطقۀ خلیج فارس و شکستهای پی در پی آنان را به تصویر کشند.

ضمن همدردی با زخم‌خوردگان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر، به خود می‌بالیم که رهبری فرزانه و آگاه نظارت عالی بر امور کشور را در دست دارد و با اقدامات و راهنمایی‌های به‌موقع خود مانع از به سرانجام رسیدن نقشه‌های دشمن می‌شود. /882/ 102/

منبع: فارس
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
غفلت از مسئولیت هایی که حوزویان بر عهده دارند باعث رکود حوزه ها شده و نقش آنها را در ایجاد تحولات بنیادین جامعه بسیار کم رنگ می نماید.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
غفلت از مسئولیت هایی که حوزویان بر عهده دارند باعث رکود حوزه ها شده و نقش آنها را در ایجاد تحولات بنیادین جامعه بسیار کم رنگ می نماید.
2
0
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
به بادی که از غرب با خشم وکین . وزد بر درخت تنومند دین نجنباندش چون نجنبد چو بید. تواناتر است از هزاران شید نشان داده دشمن ز خود رانده است. یقین فصل و حیوان فقط مانده است. چه هرگز ندیدیم در این سال چل . بروز داده باشد ز خود عقل و دل . چنین است چون رسم خصمان غرب. نفهمند هیچ حرف حق جز بضرب . پس ایستاد باید قوی تر ز شیر . همه مرد و زن از جوان تا به پیر
2
0
طلبه ای از نسل سلمان
|
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
چه مضامین بلندی.
در موضوع اخبار روز از منظر حوزوی شعر بنویسید.
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
لطفا اصلاح بفرمائید . به بادی که از غرب با خشم و کین . وزد بر درخت تنومند دین . چون نباشد چوبید . کهاشتباها نجنباندش نوشته ام و در آخر هم همه مرد و زن از جوان تا به پیر . که اگر احتمالا به جای کلمه ی دیگری نوشته باشم اشتباهی روی داده است. متشکرم..
1
0