۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۳۰۲۲۶
معاون پژوهشی مؤسسه مدینة الولایة مطرح کرد؛

تدوین پنج اثر در مؤسسه فقهی تفسیری مدینة الولایة

تدوین پنج اثر در مؤسسه فقهی تفسیری مدینة الولایة
حجت الاسلام خسروشاهی از تدوین پنج اثر با عنوان های: فصلنامه مطالعات و علوم وحیانی، فقه الجهاد، حیات طیبه، قیام روح الله و ده مقاله عرفانی در مؤسسه مدینة الولایة خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی خسروشاهی، معاون پژوهشی موسسه فقهی تفسیری مدینة الولایة در آیین رونمایی از فصلنامه علمی تخصصی علوم و مطالعات وحیانی و آثار برگزیده این مؤسسه که در درالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته پژوهش گفت: در این مراسم از پنج اثر موسسه مدینة الولایه باعنوان‌های: فصلنامه مطالعات و علوم وحیانی، فقه الجهاد، حیات طیبه، قیام روح الله و ده مقاله عرفانی رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام خسرو شاهی درباره تدوین کتاب فقه الجهاد بیان کرد: این اثر شامل مجموعه دروس خارج حجت الاسلام اسحاقیان  است که در مرکز تخصصی امام خامنه ای ارائه شده و پژوهشگران مؤسسه مدینة الولایة آن را به صورت درس گفتار در کتاب «فقه الجهاد» تدوین و نگارش کرده اند.

 معاون پژوهشی مؤسسه مدینة الولایة ابراز کرد: کتاب قیام روح الله گزیده ای از کتاب «فقه الجهاد»است و در این اثر قیام های در عصر غیبت تحلیل، نقد و بررسی شده است.

وی در ادامه به شرح مطالب کتاب حیات طبیه پرداخت و گفت: پژوهشگران مؤسسه مدینة الولایة 12 مقاله به کنگره شهدای مدافعان حرم ارائه کرده بودند و این آثار دارای مقام برتر شدند؛ از این رو مقالات انها درباره سبک زندگی خانوادگی، اجتماعی و سیاسی شهیدان مدافع حرم در کتاب «حیات طیبه؛ در آمدی بر سبک زندگی شهدای روحانی مدافع حرم» گردآوری شده است.

حجت الاسلام خسرو شاهی بیان کرد: فصلنامه علمی تخصصی علوم و مطالعات وحیانی نیز شامل مقالات اساتید و پژوهشگران این مؤسسه در حوزه تفسیر است.

معاون پژوهشی مؤسسه مدینة الولایة ابراز کرد: در کتاب «ده مقاله عرفانی» هم در پنج مقاله آن به شاخص‌های معنویت گرایی در جهان تشیع و در پنج مقاله دیگر به معنویت و عرفان در مکاتب اهل سنت و شخصیت‌های عرفانی در اهل تسنن پرداخته شده است. /۹۹۸/پ ۲۰۳ پش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات