۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۳۰۲۲۸
سخنران حرم مطهر رضوی تبیین کرد؛

تأکید آیات و روایات بر اهمیت ایمان در زندگی

تأکید آیات و روایات بر اهمیت ایمان در زندگی
حجت الاسلام رمضانی گفت: اگر ایمان در زندگی نباشد، زندگی انسان بی معنا خواهد بود پس اگر انسان به دنبال کمال و رشد است باید ایمان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رمضانی، کارشناس مذهبی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی به بحث ایمان اشاره و ابراز کرد: امام رضا(ع) فرمود:«مومن کسی است که سنت پوشاندن سر را از خدا، سنت مدارا کردن با مردم را از پیامبر(ص) و سنت صبر را از ولی خدا دریافت کند.»

وی با تأکید به اهمیت داشتن ایمان در زندگی، اظهار کرد: اگر ایمان در زندگی نباشد، انسان زندگی را باخته است و زندگی او بی معنا خواهد بود، اگر به دنبال کمال و رشد است باید به این حقیقت دست یابد که باید ایمان داشته باشد.

حجت الاسلام رمضانی با تأکید به داشتن ایمان و عمل برای رسیدن به رشد، گفت: رشد انسان در کنار عمل است، انسان باید از فطرت و عمل خود استفاده کند تا رشد کند، قرآن انسان را هدایت و شفاعت می کند و هر چه درک و عمل انسان از قرآن بیشتر باشد، درجه وی در بهشت بیشتر بالا خواهد رفت.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره بر تأکید قرآن به انجام عمل صالح در کنار ایمان افزود: قرآن وقتی «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا» را بیان می کند می فرماید اول لبیک بگو بعد بخش بعدی را بخوانید و عمل کنید، عمل جزء ماهیت عمل نیست اما از آن جدا نیست بنابراین زندگی مومنانه در برابر زندگی منافقانه و کافرانه است.

وی در تشریح سخن امام رضا(ع) در ویژگی های مومن واقعی، گفت: امام رضا(ع) به پوشاندن سر دیگران، مدارا کردن با مردم و صبر تأکید دارد که منظور از نگهداری سر دیگران دو معنا دارد یکی این که کارهای خوب را گزارش ندهید و معنای دوم این است که اسرار دیگران را فاش نکنید.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این سخن امام صادق(ع) که می فرماید:«شیعیان باید صبور، بردبار، اهل وفا و اهل مدار باشند.»، اظهار کرد: مومن باید اهل مدار با دیگران باشد به ویژه مسؤولان باید به این امر توجه ویزه داشته باشند همچنین در آیات و روایات به صبر تأکید فراوان شده است و اگر بخواهی مومن واقعی شوی باید در برابر ناملایمات و مشکلات زندگی صبر داشته باشیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات