۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۳۰۲۳۰
حجت الاسلام نصوری:

تحقق عدالت در جامعه یکی از راه های گرایش مردم به امام زمان است

تحقق عدالت در جامعه یکی از راه های گرایش مردم به امام زمان است
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران گفت: وقتی عدالت به خوبی در جامعه گسترده شود مردم نیز به سمت امام زمان (عج) متوجه می‌شوند و مردم در مسیر توحید قرار خواهند گرفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد رضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در جمع مهدیه‌های استان، گفت: اگر از عمر دنیا یک روز هم مانده باشد خداوند متعال آن را آنقدر طولانی می‌کند تا ناجی خدا ظهور پیدا کند.
 
وی با بیان این که این حجت خدا نباشد زمین دهان باز می‌کند و مردم را می‌بلعد، افزود: هر رزق و روزی که خداوند به انسان‌ها می‌دهد به برکت امام زمان (عج) است.
 
حجت الاسلام نصوری با اشاره به این که امام رضا (ع) قطعی بودن ظهور را در چندین جا بیان کردند، گفت: حفظ دین، تمسک به قرآن، کسب تقوا، صبر و پایداری در مقابل مشکلات و فتنه ها، دعا کردن و پیروی از علما از جمله تکالیف مهم جامعه اسلامی در دوره آخر الزمان است که مورد تأکید امام رضا (ع) نیز قرار گرفته است.
 
وی، علما را مرزبان دین معرفی کرد و با بیان این که در زمان اهل بیت (ع) نیز همین گونه بود، ادامه داد: امام صادق(ع) مردم را برای دریافت پاسخ برخی مسائل نزد شاگردان خود می‌فرستاد تا این فرهنگ نهادینه شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کسی که بتواند تابع و پیرو نائب امام زمان (عج) باشد از خود حضرت نیز می‌تواند تبعیت کند، بیان داشت: امروز آحاد جامعه به ویژه مسؤولان وظیفه دارند در همه امور پیرو و تابع ولایت باشند.
 
حجت الاسلام نصوری با بیان این که یکی از وظایف افراد در دوران غیبت، تبعیت از نائب امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: به طور حتم تبعیت از ولی فقیه در دوران غیبت حضرت، عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که علما و مراجع دینی در دوران غیبت رسالت مهم نشر، گسترش و دفاع از دین و اسلام ناب را عهده دارند، بیان داشت: مردم در دوران غیبت باید مفاهیم و مبانی دینی را از علما و فقهای دینی فراگیرند.
 
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که متأسفانه علیرغم شعار‌هایی که داده می‌شود برای امام زمان (عج) در مراکز علمی، مدارس و دانشگاه‌ها کاری صورت نگرفته است، تصریح کرد: دلیل آن هم عدم مطالبه گری است که باید در جامعه و به ویژه مراکز علمی و آموزشی ما وجود داشته باشد.
 
حجت الاسلام نصوری، یکی از راه‌های گرایش مردم به امام زمان (عج) تحقق عدالت در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: وقتی عدالت به خوبی در جامعه گسترده شود مردم نیز به سمت امام زمان (عج) متوجه می‌شوند و مردم در مسیر توحید قرار خواهند گرفت.
 
وی با بیان این که پیامبران الهی به دنبال مهندسی رفتار انسان‌ها بودند تا انسان در مسیر توحید و بندگی قرار گیرند، گفت: اگر واقعاً می‌خواهیم در خود آمادگی ایجاد کنیم ابتدا باید کار امام زمان (عج) را سبک کنیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات