۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۳۰۲۴۵
آیت الله طباطبایی نژاد:

برخی به مردم آدرس غلط می‌دهند تا در خیابان اعتراض کنند

برخی به مردم آدرس غلط می‌دهند تا در خیابان اعتراض کنند
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: برخی به مردم آدرس غلط می‌دهند تا به جای پیگیری اعتراضات و مشکلات از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی، در خیابان‌ها اعتراض کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دبیر ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: اینکه برخی می‌گویند مردم می‌توانند در خیابان‌ها اعتراض کنند، دقیقاً به این معنا است که به مردم آدرس غلط می‌دهند درحالی‌که همین مردم نمایندگانی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند که باید از آنان بخواهند تا کارها را دنبال کنند و به اعتراضات رسیدگی کنند، مردم می‌توانند نامه بنویسند و مطالبه گری کنند و حتی برای اعتراض و تجمع در خیابان، باید از مراجع ذی‌ربط مجوز دریافت کرد. 

رییس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند احیاکننده امر به ‌معروف و نهی از منکر است، افزود: ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر نیروی اجرایی نیست و می‌تواند با تلاش و اقدامات اعضاء ستاد همچون نیروی انتظامی، استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه، مسائل و مشکلات را تذکر و ساماندهی کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: امر به ‌معروف و نهی از منکر با نماز تفاوت دارد؛ اگر کسی نماز نخواند به خودش ضرر می‌رساند نه دیگران، در حقیقت امر به ‌معروف مسئله اجتماعی است و امر و نهی است نه خواهش و بیان مسئله. 

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: در روایت داریم که همه اعمال خوب در مقابل امربه‌معروف همچون قطره‌ای است در برابر دریا، بنابراین همه مردم باید نسبت به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر توجه داشته باشند.   

وی گفت: ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در 15 منطقه اصفهان، شورایی را تشکیل داده است که این شوراها با ستاد مرکزی امر به ‌معروف ارتباط دارند. 

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر در این دیدار اظهار داشت: هدف ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر این است که مردم به‌گونه‌ای باشند که مردم وقتی اشکالی را مشاهده کردند، تذکر دهند، البته دستگاه‌های حاکمیتی وظیفه خود را باید انجام دهند. 

حجت‌الاسلام جلیل محبی با بیان اینکه مشکلات جامعه امروز تنها با منبر و سخنرانی برطرف نمی‌شود بلکه با عمل کردن، تصحیح می‌شود، افزود: نوعی ساختار رضاخانی در کشور از ابتدای قرن جاری حاکم شده است؛ ساختاری از بالا به پایین و بدون دخالت مردم که با رویکردهای دینی به راحتی و به مرور زمان می‌توان آن را تغییر داد.

وی با اشاره به فعال بودن ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اصفهان باید بتواند مدل‌های جدیدی از فرهنگ را طراحی کند تا نگرش و رفتار جوانان را تغییر دهد./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات