۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۳۰۲۵۲

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درخصوص کلاهبرداری‌های صورت گرفته‌ با ترفند دریافت رمز دوم یکبار مصرف به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري رسا، سرهنگ رامین پاشایی به پایگاه خبری پلیس گفت: همزمان با اجرای طرح الزامی کردن دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا، افراد سودجو با سوءاستفاده از موقعیت پیش آمده نسبت به ارسال پیامک به هموطنان اقدام می‌کنند.

پاشایی افزود: کلاهبرداران با ترفند ارایه خدمات رمز یکبار مصرف، متقاضیان را به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و از حساب طعمه‌های خود برداشت غیرمجاز می‌کنند.

وی ادامه داد: هموطنان صرفاً به شعب بانکی مراجعه و نسبت به راه‌اندازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیامک‌هایی که از سوی منابع نامعتبر برای آنها ارسال می‌شود، توجه نکنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار داشت: شهروندان آگاه باشند که مراکز دولتی و بانک‌ها اصولا در قالب طرح ماسک و از طریق سرشماره‌هایی که نام سازمان و ارگان پیام دهنده در سر شماره مشخص است برای متقاضیان خود پیامک ارسال می‌کنند و عمدتا در هنگام ثبت‌نام و دریافت اطلاعات، هیچ‌گونه مبلغی را دریافت نمی‌کنند.

سرهنگ پاشایی از شهروندان خواست درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات