۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۳۰۲۷۲

ترامپ تا آخرین لحظه انتخابات ۲۰۲۰ دنبال مذاکره با ایران است

ترامپ تا آخرین لحظه انتخابات ۲۰۲۰ دنبال مذاکره با ایران است
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ تا آخرین لحظه نزدیک به انتخابات و حتی در اوج اختلافات داخلی در کشور خود به دنبال گفتگو و مذاکره با مقامات ایرانی است.

به گزارش خبرگزاري رسا، رضا حجت شمامی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت: در خصوص مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا و اینکه ترامپ طی توئیتی ضمن تشکر از ایران این مبادله را اقدامی منصفانه ارزیابی کرد و آن را نشان دهنده آن دانست که ایران و آمریکا می توانند در خصوص سایر موارد نیز با یکدیگر به توافق برسند، گفت: به هر حال هر اقدامی در عرصه بین الملل می تواند منتقل کننده یک پالس باشد و این اقدامات در عصر دیپلماسی معنادار است.

وی با اشاره به هم زمانی مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا و رفت و آمدهای مقاماتی از عمان به کشورمان گفت: اساسا رفت و آمدهای بین ایران و عمان نوعی قرارداد نانوشته و دیپلماسی پنهان بین ایران و آمریکاست.

حجت شمامی تصریح کرد: از طرف دیگر ترامپ تا آخرین لحظه نزدیک به انتخابات و حتی در اوج اختلافات داخلی در کشور خود به دنبال گفتگو و مذاکره با مقامات ایرانی است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: رئیس جمهور ایالات متحده همواره آماده است که از شرایط مذاکره با ایران ولو کوچک و پیش پا افتاده به عنوان تبلیغات انتخاباتی خود و تامین پوسترهای انتخابات 2020 استفاده کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عمده دستاورد ترامپ در مدت چهار سال ریاست جمهوری در آمریکا بیشتر دستاوردهای داخلی در خود آمریکا بوده است، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا دستاوردی جز خروج از معاهدات متعدد از جمله برجام در عرصه بین الملل نداشته است و لذا سعی می کند از همه موقعیت های خود حتی در شرایطی که در اوج تنش و اختلاف با ایران باشد،استفاده کند و از هیچ کوششی برای گفتگوهای حداقلی که بتوان نام مذاکره روی آن گذاشت با مقامات ایرانی غافل نشود./1360//101/خ

منبع: تسنیم
ارسال نظرات