۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۳۰۲۸۸
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی:

هدف آرمانی مسیر طلبگی ترویج عبودیت است

هدف آرمانی مسیر طلبگی ترویج عبودیت است
حجت الاسلام محمدی با بیان این که هدف آرمانی مسیر طلبگی ترویج عبودیت است، گفت: این هدف در سه سطح فهم، تبلیغ و اجرای دین نمود بیرونی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه های علمیه خواهران امروز در سالن همایش های مجتمع نرجس خاتون(س) جمکران برگزار شد.

حجت الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این همایش با اشاره به این که تنها 200 میلیون از جمعیت بیش از هفت میلیاردی جهان شیعه اهل بیتی هستند، گفت: تنها راه نجات بشر قرار گرفتن در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) است، از این رو انتخاب مسیر طلبگی ارزش زیادی دارد چون شما هم می‌ خواهید هدایت شوید و هم به هدایت گری بپردازید.

وی تصریح کرد: از 16 سالگی تا 30 سالگی بهترین زمان از عمر انسان برای علم آموزی است، از این رو باید برای این دوره برنامه ریزی کنید، حتی برای برنامه غذایی خود فکری داشته باشید.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه خاطرنشان ساخت: معرفت اهداف، معرفت مراحل و معرفت موانع در هر حرکتی لازم است و یکی از اضلاع مهم زندگی، انتخاب راه آینده علمی است و این که چرا بجای دانشگاه، حوزه را انتخاب کرده اید؟

وی با بیان این که هدف آرمانی طلبگی ترویج عبودیت است، گفت: ما باید به دنبال توسعه بندگی خدا روی زمین باشیم، ما طلبه شده ایم تا اولا خودمان عبد صالح بشویم و ثانیا مردم را به عبودیت دعوت کنیم چراکه هدف خلقت انسان چیزی جز عبودیت نبوده است.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: هدف نهایی و آرمانی خلقت جن و انس عابد شدن واقعی است، از این رو هدف حوزه های علمیه هم باید همین باشد همچنانکه انبیاء نیز آمدند تا مردم را از بندگی غیر خدا به بندگی الله دعوت کنند.

وی ابراز داشت: ما حامل رسالات الهی و پخش آن در بین مردم باید باشیم، اما پیمودن راهی که ما را به خدا می‌ رساند به فهم باید و نبایدهایی است که خداوند مطرح کرده که به آن دین می‌ گویند، پس ما از طریق فهم، ابلاغ و اجرای دین باید به دنبال ترویج عبودیت باشیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به این که توفیق در مسیر طلبگی بدون زحمت و تلاش ممکن نیست، خاطرنشان کرد: ما همین الان خواهران زیادی داریم که در همین حوزه های علمیه تحصیل کرده اند و در سراسر جهان از فکر آنها استفاده می‌ شود.

وی افزود: اجرای دین در سه حوزه مشاوره، مدیریت و کارشناسی تعریف می‌ شود و هریک درجاتی دارد، در آینده نزدیک شما مسؤول مشاوره دادن به حجم وسیعی از خواهران در کشور می‌ شوید و در عرصه های مدیریتی و کارشناسی وارد می‌ شوید.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: اطمینان داشته باشید که دوره سطح دو شما را معادل ارشد و بالاتر دانشگاهی است، این که می‌ گویند سطح دو معادل کارشناسی است حرف درستی نیست بلکه کارشناسی معادل حوزه باید باشد، چون شما هم به سطح علمی بالاتری می‌ رسید و هم درس و بحث و کلاس های سنگین تر از دانشگاه است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به این که طلبه باید خود را برای یک مسیر طولانی آماده کند، گفت: حیات حقیقی انسان به کسب دانش است و به مجرد این که علم و دانش را رها کنیم مرگ حقیقی ما فرا رسیده است یعنی حتی اگر به درجات عالی اجتهادی هم برسید تازه ابتدای تحقیق و پژوهش است.

وی تصریح کرد: حدود 120 مانع در مسیر طلبگی وجوددارد، برخی از آنها داخلی و برخی خارجی است، برخی خود ساخته و برخی دیگر ساخته است، برخی واقعی و برخی موهوم است./1330/ج

ارسال نظرات