۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۳۰۳۱۹
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های انگیزشی جهت گرایش طلاب به پژوهش

ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های انگیزشی جهت گرایش طلاب به پژوهش
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های انگیزشی در میان طلاب حوزه جهت گرایش به مباحث پژوهشی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نخستین جلسه تشکیل انجمن‌های علمی حوزه در ساری بر ضرورت پرداختن به مباحث پژوهشی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه باید همواره در عرصه تولید علم پیشگام باشد.

وی با بیان این که امروز ظرفیت‌های ارزشمندی در سطح مدارس علمیه وجود دارد که نیازمند شناسایی و تقویت است، افزود: به طور حتم تقویت برنامه‌های پژوهشی در سطح مدارس علمیه می‌تواند به پرورش طلاب نخبه و مستعد کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات و نقاط ضعف فعلی را بافت نظام آموزشی حوزه دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل حجم دروس، این بهانه برای طلاب به وجود آمده که امکان پرداختن به برنامه‌های جنبی برای آن‌ها وجود ندارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسائل پژوهشی جزء ارکان مهم و غیر قابل انکار در حوزه است، تصریح کرد: باید برنامه‌های آموزشی حوزه به طوری برنامه ریزی شود تا طلاب بتوانند به سایر فعالیت‌های جنبی نظیر تحقیق و پژوهش نیز بپردازند.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به دروس جنبی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: متأسفانه در این بخش نیز با ضعف‌هایی در سطح مدارس علمیه مواجه هستیم که نیازمند اصلاح است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین بر ضرورت فراهم شدن زیرساخت‌های انگیزشی در میان طلاب حوزه جهت گرایش به مباحث پژوهشی تأکید کرد و افزود: باید مباحث پژوهشی در حوزه از سوی طلاب جدی‌تر گرفته شود و در این خصوص یک هدفگذاری مناسب برای آینده علمی فرد در نظر گرفته شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز طلبه باید انگیزه لازم را برای حرکت در مسیر فعالیت‌های پژوهشی داشته باشد، بیان داشت: اگر انگیزه‌های لازم بیشتر تقویت شود به طور حتم شاهد تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی در میان طلاب خواهیم بود.

وی همچنین با بیان این که کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی نیز در سطح حوزه باید تقویت شود، افزود: تقویت و حمایت از برنامه‌های پژوهشی در مدارس علمیه به رشد بنیه علمی طلاب جوان حوزه منجر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای حوزه علمیه استان در مباحث علمی اشاره کرد و با بیان این که اساتید مجرب و توانمندی در رشته‌های مختلف در سطح مدارس علمیه استان فعالیت می‌کنند، گفت: به طور حتم تشکیل انجمن‌های علمی در استان می‌تواند فرصت مناسبی برای تولید علم و رشد علمی مدارس علمیه استان باشد./۹۵۰/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات