۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۶۳۰۳۳۴
امروز در ساری برگزار شد؛

نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه علمیه مازندران

نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه علمیه مازندران
نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه علمیه مازندران امروز با حضور مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه در ساری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نخستین جلسه شورای تخصصی انجمن‌های علمی حوزه علمیه مازندران امروز با حضور مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه در ساری برگزار شد.
 
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در این جلسه، یکی از وظایف انجمن‌های علمی را تولید علم دانست و گفت: همان طور که حوزه در طول تاریخ پرچم دار تولید علم در جامعه اسلامی بوده، امروز نیز این پرچم داری باید با تلاش‌های علمی حوزویان تقویت شود.
 
وی با بیان این که انجمن‌های علمی بستر مناسبی برای تقویت برنامه‌های علمی و پژوهشی در حوزه است، افزود: با توجه به ظرفیت علمی بسیار خوبی که امروز در سطح مدارس علمیه وجود دارد، تشکیل انجمن‌های علمی می‌تواند به تقویت مسائل پژوهشی در حوزه کمک کند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در بحث تولید علم باید دقت کنیم چه چیزی تولید کنیم و چگونه و به کجا صادر کنیم، خاطرنشان کرد: تولیدات علمی حوزه باید پاسخگوی نیاز‌های روز جامعه باشد.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که در بحث انجمن‌های علمی باید بومی سازی شود، افزود: باید این انجمن‌ها باید به ظرفیت و نیاز هر استانی تشکیل و تقویت شود.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز بسیاری از پایان نامه در حوزه و دانشگاه کاربردی و اثرگذار نیستند، گفت: اگر انجمن‌های علمی متناسب با نیاز استان تشکیل شود به طور حتم می‌توان به بسیاری از مسائل موجود در جامعه پاسخ داد.
 
حجت الاسلام محمد ابراهیم پیشنمازی، مدیر مدرسه علمیه رستمکلا بهشهر نیز در این جلسه با تأکید براین که جایگاه مباحث علمی و اسلامی در رسانه‌ها باید تقویت شود، گفت: امیدواریم رسانه ملی به طرح چنین مسائل مهمی با حضور کارشناسان حوزوی بپردازد.
 
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروز طلاب و دانشجویان ما با مشکلات اعتقادی مواجه هستند، افزود: مراکز علمی و پژوهشی باید در جهت رفع این مشکلات تصمیم گیری کنند.
 
حجت الاسلام پیشنمازی با تأکید براین که امروز یکی از وظایف مهم حوزه پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است، بیان داشت: با توجه به سؤالات و شبهات بسیاری که در اذهان نسل جوان وجود دارد، حوزویان باید با تلاش‌های علمی و تبلیغی خود به این سؤالات پاسخ مستدل و منطقی دهند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات