۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۳۰۳۵۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

دشمن از طریق تغییر سبک زندگی عقاید مردم را غارت می کند

دشمن از طریق تغییر سبک زندگی عقاید مردم را غارت می کند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به منزله عقلانیت است، گفت: دشمن از طریق تغییر سبک زندگی مردم، افکار و عقایدشان را غارت می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه صبح امروز در چهاردهمین همایش کشوری ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی با عنوان «گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» که در سالن همایش های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسأله سبک زندگی دینی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نسبت به مسأله سبک زندگی تأکیدات ویژه ای دارند و ما موظف هستیم به صورت مفصل به آن بپردازیم.

وی با بیان اینکه امروز باید دانست در زمینه سبک زندگی اسلامی مقداری کوتاهی و کم کاری صورت گرفته است، ادامه داد: دشمنان بشریت به صورت مستقیم عقاید و افکار مردم را تغییر نمی دهند، بلکه ابتدا سبک زندگی آنها را تغییر داده تا آرام آرام تغییر ذائقه داده و از عقاید خود دست بکشند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دشمن از طریق تغییر سبک زندگی بشریت افکار و عقاید و فرهنگشان را غارت می کند، خاطرنشان کرد: اکثر مواد 2030 نیز سبک زندگی را نشانه گرفته است و دشمن می خواهد از این طریق وارد شده و نگرش ها را تغییر دهد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دشمن با سند 2030، از طریق حذف «بابا آب داد» از کتاب های اول دبستان سعی می کند پدرسالاری در خانواده ها را از بین ببرد؛ پدر سالاری در خانواده ها که از بین رفت به تبع ولایتمداری در جامعه از بین می رود و در نتیجه صهیونیست ها می توانند بر جامعه تسلط پیدا کنند.

وی با بیان اینکه دین اسلام برای همه امور زندگی بشریت برنامه دارد، ابراز داشت: مسأله رفتار و سبک زندگی از مهم ترین مسائل در دین اسلام است؛ دین برای ریز ترین و کوچک ترین امور زندگی بشریت برنامه دارد، اما متأسفانه ما به آن کم توجهی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با انتقاد از روند آموزش معارف دین در جامعه اظهار داشت: ما در زمینه آموزش های دینی دچار اشتباه شده ایم چرا که به جای این که آداب و احکام را به مردم بیاموزیم روی عقاید و افکارشان کار می کنیم و همواره تنها به شبهات پاسخ می گوییم.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با بیان اینکه باید بدانیم که از منظر دین «آداب دانی» مهم تر از «معرفت آموزی» است، تأکید کرد: امروز دشمن از طریق تغییر رفتار و سبک زندگی بشریت در حال پیشروی در راستای اهداف شوم خود است، اما ما علیرغم اینکه در اسلام بر مسأله سبک زندگی تأکید شده است به آن بی توجه هستیم.

وی به تبیین الزامات و ضروریات تحقق سبک زندگی دینی بر اساس اهداف بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: مواردی همچون فعالیت مؤثر اجتماعی جدای از برنامه عادی شغلی و زندگی فردی، ایجاد شبکه های تشکیلاتی و تغییر تصورات غلط برخی افراد نسبت به ادبیات انقلاب اسلامی از جمله اقتضائات بیانیه گام دوم است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه بدون ایجاد تشکیلات نمی توان انتظار داشت اهداف بیانیه گام دوم محقق شود، خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم خطاب به جوانان همواره تأکید می کند که باید زیر بار مسؤولیت های جهادی و آتش به اختیار بروند و همواره در برخی اوقات روزانه برای فعالیت های مؤثر اجتماعی وقت بگذارند تا اهداف بیانیه گام دوم محقق شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انقلاب از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به منزله عقلانیت است، بیان کرد: این که رییس جمهور انقلابی گری را به «احساسات انقلابی» تعبیر می کند ناشی از ضعف فکری، فرهنگی و عقیدتی است؛ آرمان های انقلاب بسیار واقع بینانه است و مرادمان از آرمان های انقلاب، تأمین منافع و عقلانیت است.

وی با اشاره به اینکه ما باید با کارهای تشکیلاتی تصور غلط برخی افراد نسبت به ادبیات انقلاب را تغییر داده و اصلاح کنیم، ابراز داشت: ما باید همواره به دنبال عقلانیت و واقعیت ها باشیم تا بتوانیم منافع ملت ایران اسلامی را تأمین کنیم./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
با تقویت اعتقادات سبک زندگی اسلامی میشه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
1
0