۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۳۰۳۸۰

۲ فرزند ابوبکر بغدادی زنده‌اند و در ادلب زندگی می‌کنند

۲ فرزند ابوبکر بغدادی زنده‌اند و در ادلب زندگی می‌کنند
روزنامه القدس العربی فاش کرد علی‌رغم ادعای آمریکا، دو فرزند سرکرده سابق گروه تروریستی داعش زنده هستند و در ادلب سوریه نگهداری می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از یک منبع نزدیک به گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) در ادلب سوریه اعلام کرد: کودکانی که آمریکا پس از عملیات کشتن ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق گروه تروریستی داعش آنان را به خانواده‌ای سوری در «باریشا» داده بود، در واقع از فرزندان بغدادی بوده‌اند.
آمریکایی‌ها پیش از این اعلام کرده بودند که ۳ فرزند بغدادی که هنگام انفجار کمربند انتحاری نزدیک وی بوده، کشته شده‌اند و سایر کودکانی که نزدیک محل انفجار بودند را بدون مشخص کردن هویتشان، به خانواده‌ای سوری که در روستای مرزی باریشا و نزدیک محل انفجار بودند، سپرده‌اند.
این منبع آگاه اعلام کرد پس از عملیات آمریکا، عناصر تحریر الشام به روستای باریشا رفته و با نشان دادن تصویر ابوبکر بغدادی دریافتند که دو کودک وی را پدر خود خطاب کردند و همچنین خانه دوست همسر بغدادی را به آنان نشان دادند.
عناصر تروریستی تحریر الشام این دو فرزند ابوبکر بغدادی را نزد خانواده‌ آواره داعشی در ادلب سپرده‌اند.
این منبع نحوه دستیابی به این خبر را گفت‌وگوی «ابواحمد» مسئول روابط عمومی تحریر الشام، با منابع محلی در ادلب که این منبع با آنان در ارتباط بوده است، اعلام کرد.
القدس العربی همچنین فاش کرد سرکرده سابق گروه تروریستی داعش اولین بار پایان سال ۲۰۱۲ همراه با یکی دیگر از سرکرده‌های این گروه به روستای باریشا در مرز سوریه و ترکیه آمده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز یکشنبه ۲۷ اکتبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که نیرو‌های ویژه ارتش این کشور با همکاری اطلاعاتی عراق، ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش را در عملیاتی هلی‌برن در روستای بریشا در حومه استان ادلب سوریه محاصره کردند که این اقدام به فرار وی به حفره‌ای و در نهایت خودکشی‌اش منجر شد.

ارسال نظرات