۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۳۰۳۸۶
حجت الاسلام بیگدلی:

در شرایط سخت اقتصادی مراعات حال یکدیگر را بکنیم

در شرایط سخت اقتصادی مراعات حال یکدیگر را بکنیم
استاد حوزه علمیه قم گفت: در شرایط امروز همه باید رعایت حال دیگران را بکنند، در این شرایط سخت اقتصادی باید به فکر یکدیگر باشیم، البته نباید در هیچ شرایطی ناامید شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زین العابدین بیگدلی استاد حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که یکی از مستحبات مؤکد در احکام اسلام قرض دادن است، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر کسی قرض بدهد بر مالش افزوده خواهد شد و ملائکه بر او رحمت می فرستند.

وی افزود: اگر کسی قرض بدهد و با بدهکار مدارا کند با سرعت و بدو حساب و کتاب از پل صراط عبور خواهد کرد، بر اساس روایات اگر کسی از برادر مسلمان خود قرض خواست و او قرض نداد بهشت بر او حرام می شود.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: وقتی مسلمانی فریاد کمک سر می دهد و دیگر مسلمین بی توجه باشند مسلمان نخواهند بود، مقصود و تأکید دین قرض الحسنه است نه این که برخی سوء استفاده کنند و قرض بگیرند اما پس ندهند.

وی ادامه داد: در شرایط امروز همه باید رعایت حال دیگران را بکنند، در این شرایط سخت اقتصادی باید به فکر یکدیگر باشیم، البته نباید در هیچ شرایطی ناامید شویم بلکه باید باید امیدوار به وضع بهتر باشیم.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان این که مادامی که قرض نزد بدهکار باشد برای شخص طلبکار خاصیت صدقه هم دارد، ابراز داشت: یکی از راه هایی که انسان می تواند بلایا را از زندگی خود و جامعه دور کند قرض الحسنه است.

وی عنوان کرد: سؤال می شود که چرا قرض دادن بیش از صدقه مورد تأکید و توجه است و ثواب فراوانی دارد، باید گفت کسی که قرض می گیرد حقیقتا مستحق است و به این دلیل ثواب فراوانی دارد؛ در قرض اگر شرط اضافه شود حرام و ربا است که محاربه با خدا محسوب می شود.

محمد قمین
ارسال نظرات