۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۳۰۴۴۲
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

مسؤولان حرف های نخبگان را بشنوند و دغدغه های آنها را رفع کنند

مسؤولان حرف های نخبگان را بشنوند و دغدغه های آنها را رفع کنند
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نقش نخبگان در پیشرفت کشور گفت: مسؤولان حرف های نخبگان را بشنوند و در رفع دغدغه های آنها تلاش کنند،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مجمع نخبگان استان در ساری، نخبگان را نیروی پیش ران در هر کشوری معرفی کرد و گفت: باید نقش و جایگاه نخبگان در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با تأکید بر این که نخبگان جامعه باید از یک پشتوانه و جایگاه حقوقی مناسبی در جامعه برخوردار باشند تا بتوانند اثرگذارتر باشند، افزود: کشورمان از ظرفیت بالای نخبگان برخوردار است که باید بیش از پیش از توان و ظرفیت این انسان های اثرگذار بهره گرفته شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که ایران اسلامی در هر زمینه ای دارای چهره های نخبه است، بیان داشت: تکیه بر توان علمی نخبگان جامعه به طور حتم مهم ترین رمز موفقیت و پیشرفت کشور در هرصه های مختلف است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که یک فرد نخبه لزوماً نیاز نیست دارای سواد دانشگاهی باشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از نخبگان هستند که به دلیل تجربه و کار عملی بالا و موفق در رشته مورد نظر، صاحب نظر هستند.
 
امام جمعه ساری با تأکید بر این که مسؤولان وظیفه دارند از توان و ظرفیت نخبگان در عرصه های مختلف کشور بیشتر استفاده کنند، بیان داشت: بهره گیری از توان نخبگان جامعه نباید تنها شعاری و بر روی کاغذ باشد بلکه باید در عمل نیز دیده شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تجربه ثابت کرده هر جا از توان و ظرفیت نخبگان جامعه به خوبی استفاده شد بسیاری از مشکلات کشور نیز رفع شد، ادامه داد: مشکلاتی که امروز در حوزه اقتصاد کشور با آن مواجه هستیم با بهره گیری از توان نخبگان جامعه حل خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که باید نخبگان جامعه مورد حمایت مادی و معنوی مسؤولان قرار گیرند، افزود: بسیاری از این نخبگان که متأسفانه در داخل کشور با بی مهری مسؤولان مواجه هستند از سوی سایر کشور ها مورد پذیرش قرار می گیرند.
 
وی با تأکید بر این که مسؤولان حرف های نخبگان را بشنوند و در رفع دغدغه های آنها تلاش کنند، بیان داشت: متأسفانه بها ندادن به نخبگان از سوی مسؤولان موجب توجه سایر کشورها به آنها خواهد شد.
 
امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نخبه واقعی باید آسیب های معنوی و روحی خود را بشناسد و آن را حل کند، ادامه داد: با اتصال به نور و معنویت و ولایت و امام زمان می توان آسیب های درونی را حل کرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
خداوند نیامرزد آن کسانی را که با تنبلی، کم کاری، راحت طلبی، آسایش جویی، ثروت اندوزی، دنبال کردن منافع شخصی و جناحی خودشان کاری کرده اند که این نظام عظیم در نگاه عده ای متهم به ناکارآمدی شود.
0
0