۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۳۰۴۶۴

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه در بخشی از خطبه های عبادی،سیاسی نماز جمعه بااشاره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفتند: مردم باید به انسان‌های مؤمن، متدین، فعال، دلسوز مردم و انقلابی رأی دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بااشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور به گرانی های اخیر در کشور اشاره داشتند و گفتند: مسؤولان دولتی باید پاسخگویی این گرانی های بعد از افزایش قیمت بنزین باشند چراکه آنها وعده داده بودند که افزایش قیمت بنزین موجب گرانی کالاها نخواهد شد.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

امام جمعه تهران:

با شعار تدبیر و امید امور کشور پیش نمی‌رود

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از سخنان رییس جمهور در زمینه بی اطلاع بودن از گرانی بنزین گفت: اگر مسؤولان از وقایع کشور بی اطلاع باشند باید فاتحه کشور را بخوانیم.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه مسؤولان دل مردم را نرنجانند، ابراز داشت: امروز همگان باید نسبت به حل مشکلات اقوام، نزدیکان و همسایگان خود اهتمام داشته باشد؛ مسؤولان بدانند خداوند از آنها حج عمره، زیارت کربلا و زیارت مشهد مقدس و مستحبات را نمی خواهد بلکه از آنها می خواهد به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می دهد| مشارکت بالای مردم؛ ضامن اقتدار کشور

امام جمعه قم با بیان اینکه مجلس انقلابی دولتی قوی را تشکیل می دهد، گفت: ملت در مسیر آرمان های بزرگ اسلام و اقتدار ایران عقب نخواهد نشست و دشمن را ناامید خواهد کرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت: هرگاه در کشور دو نهاد علمی وزه و دانشگاه همراه و همگرا بودند اتفاقات خوب و مبارکی افتاد اما هروقت این دونهاد راه های بازاویه از یکدیگر طی کردند جامعه ضرر کرد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...
امام جمعه مشهد:

دستگاه های امنیتی و قضایی بر هزینه های کاندیداها نظارت داشته باشند

امام جمعه مشهد گفت: دستگاه های امنیتی و قضایی پیگیری کنند تا مانع شوند کسی به پشتوانه میلیاردها تومان پول افراد وارد مجلس شده و دانسته یا ندانسته عامل دشمن شود.

امام جمعه مشهد تبلیغ را برای انجام تکلیف واجب شرعی و نمایندگی مردم بی معنا دانست و اظهار کرد: این پوستر و عکس و پول خرج کردن به این معنا است که هدف از کاندیدا شدن رقابت در قدرت است پس این فرد برمبنای تکلیف شرعی و اندیشه اسلامی نیامده پس هزینه کرده و پول مصرف می کند و این با اصل مسأله انتخابات در تکلیف شرعی و اعتقاد اسلامی سازگار نیست.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اصفهان:

مردم به افراد انقلابی و خدوم رأی دهند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و دارای اهمیت است، گفت: مردم باید به انسان‌های مؤمن، متدین، فعال، دلسوز مردم و انقلابی رأی دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و دارای اهمیت است، تصریح کرد: مردم باید به انسان‌های مؤمن، متدین، فعال و دلسوز مردم و انقلابی رأی دهند و نباید مسائل جناحی و سیادت و مسائلی از این دست ملاک انتخاب برای مجلس باشد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه موقت اهواز:

آشوب های عراق از سوی استکبار جهانی هدایت می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند عراق آرامش داشته باشد، گفت: این اعتراضات از آن سوی مرزها، هدایت و رهبری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده تأکید کرد: اینکه معترضان بخواهند به ارکان عراق و پایه‌های مردمی از قبیل مرجعیت تعرض بکنند، نشان می‌دهد که مسأله اصلاحات و مطالبات اجتماعی نیست.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه تبریز:

گرانی این روزها غوغا می‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مسئولان می‌گفتند بعد از گران شدن بنزین تورم و گرانی نخواهد بود، اما می‌بینیم که گرانی این روزها غوغا می‌کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه لایحه بودجه 99 در بخش درآمدها با چالش‌هایی روبه‌روست که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت، خاطرنشان کرد: ضرورت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خصوصا اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه مسئله مهمی است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کرج:

کاندیداها قول هایی بدهند که توان اجرای آن را داشته باشند

امام جمعه کرج ‌بر لزوم دقت مردم برای رای به کاندیدای اصلح تأکید کرد و گفت: داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید قول‌هایی بدهند که توانایی اجرای آن را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه ایجاد اختلاف بین مردم با مردم و نخبگان با نخبگان با هدف تولید فتنه‌های جدید از اهداف دو قطبی سازی در جامعه است، عنوان کرد: تار کردن فضای جامعه به منظور به اشتباه انداختن مردم در اتخاذ مواضع بصیرانه از دیگر اهداف دشمنان است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه ساری:

مجلس جای نماینده کاخ نشین نیست| گرانی ها کمر مردم را شکسته است

نماینده ولی فقیه در مازندران به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نباید افرادی که خوی کاخ نشینی دارند را انتخاب کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به افزایش قیمت بنزین در کشور اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه این افزایش قیمت بر روی زندگی مردم تأثیر مستقیم گذاشته است، گفت: متأسفانه این افزایش قیمت بنزین، موجب بروز مشکلاتی در حوزه حمل و نقل شده است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...


امام جمعه چهار محال بختیاری:

آگاهی و بصیرت لازمه حرکت مردم در عرصه‌های سیاسی است

حجت الاسلام فاطمی، آگاهی و بصیرت را لازمه حرکت مردم در عرصه‌های سیاسی دانست و گفت: باید انتخابات آتی مجلس به دور از بازی‌های سیاسی و جناحی صورت گیرد.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با اشاره به بالا گرفتن تب و تاب انتخابات و نام نویسی کاندیدای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به یقین دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود یک حق الهی است که به خوبی در انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه موقت سمنان:

نمایندگانی برگزینیم که اسلام سرلوحه کارشان باشد

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‍ های رأی، گفت: نمایندگانی برگزینیم که اسلام سرلوحه کار آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اتفاق‌های آبان ماه ۹۸ به بیانات رهبر معظم انقلاب دراین باره، اظهار داشت: با مواردی که در آبان پس از افزایش قیمت بنزین اتفاق افتاد و مطالباتی ایجاد شد، رافت اسلامی سرلوحه کار قرار گرفت، در این بین افرادی که دشمن آموزش داده بود مکان‌های عمومی را هدف قرار دادند، ولی صف آشوبگران و اغتشاش‌گران را باید از معترضان جدا کرد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه خرم آباد: 

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه رشد علمی و اخلاقی در جامعه است

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: این وحدت در رشد علمی و اخلاقی و تربیت نسل جوان مؤثر است.

وی اظهار داشت: در راستای برگزاری انتخابات باید از حاشیه سازی پرهیز کرد و مردم با انتخاب آگاهانه و با بصیرت نقش خود را در انتخاب فرد اصلح ایفا کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشتند: مردم باید به انسان‌های مؤمن، متدین، فعال و دلسوز مردم و انقلابی رأی دهند و نباید مسائل جناحی و سیادت و مسائلی از این دست ملاک انتخاب برای مجلس باشد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات