۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۳۰۴۹۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

باور به حضور در محضر الهی نخستین اصل مدیریت و خدمت در نظام اسلامی است

باور به حضور در محضر الهی نخستین اصل مدیریت و خدمت در نظام اسلامی است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اصل اول و پایه مدیریت و خدمت در نظام اداری اسلامی این است که باور کنیم در محضر خدا هستیم و خداوند ناظر اعمال ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی، با بیان اینکه بندگی در سایه عقلانیت محقق می‌شود، اظهار کرد: اصل در زندگی ما عبادت بوده و عبادت و بندگی در سایه عقلانیت به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت نیز عقلانیت حرف اول را می‌زند و عقلانیت اقتضا می‌کند که انسان نعمت خداوند را پاس بدارد، افزود: خداوند به ما نعمت عقل داده و به همان اندازه که به ما عقلانیت داده کار می‌خواهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه خداوند در قیامت هر کس را به اندازه عقل خود محاسبه می‌کند و عقل، محور پاداش و مجازات است، اظهار کرد: انبیا آمده‌اند به ما بگویند باید بنده خدا باشی و بندگی در سایه عقلانیت محقق می‌شود.

 وی افزود: اولین اصل در زندگی ما اصل عبودیت است بوده و با استفاده از عقل، تحلیل و ریشه‌یابی می‌کنیم که هر چه در این دنیاست برای خداوند است؛ ازاین‌رو باید گفت عقل بهترین دلیل برای پرستش و عبادت خداوند هست.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: اولین اصل در مدیریت و نظام اداری که زیربنای اخلاق است، اصل عبودیت است و اصل عبودیت به معنای خود را در منظر خدا دیدن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پس در نظام اداری اسلامی، اخلاق اداری اقتضا می‌کند انسان خود را در محضر خدا ببیند؛ به همین دلیل می‌بینیم امام حسین (ع) در دعای عرفه می‌گوید کور باشد چشمی که تو را نبیند، ازاین‌رو باید گفت کسانی که در این عالم زندگی می‌کند و خدا را نمی‌بینند کور باطنی هستند.

وی افزود: مسؤولین نظام جمهوری اسلامی باید اولین پایه رفتاری خود که خدمتگزاری به مردم است را بشناسند، در محضر خدا بودن را احساس کنند و بر اساس همان رفتار و عمل کنند.

امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: اصل اول و پایه مدیریت نظام اداری این است که باور کنیم در محضر خدا هستیم، همان‌گونه که امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «الله فوق من ولاّک» یعنی خداوند بالاتر از آن کسی است که ما را نصب کرده و این اصل، ما را از اشتباه و بدرفتاری‌ها و بداخلاقی‌ها بازمی‌دارد./9314/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
هادی رحیمی
ارسال نظرات