۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۳۰۴۹۴
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

۷۰ درصد پژوهش‌های دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مسأله محوری است

۷۰ درصد پژوهش‌های دفتر تبلیغات اسلامی با رویکرد مسأله محوری است
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی ۷۰ درصد پژوهش‌های دفتر تبلیغات اسلامی را مسأله محور دانست و گفت: بخش‌های عمده‌ای از پژوهش‌ها خواسته‌های رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی در این مراسم، پژوهش را پایه استقلال و آزادی دانست و با اشاره به توجه دادن رهبر معظم انقلاب به این مسأله در بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: ما در بخش های هفت گانه این بیانیه کارهای زیادی انجام داده ایم، هرچند ما در بخش اقتصاد گروه پژوهشی و آموزشی نداریم، دلیل این هم ورود مراکز دیگر پژوهشی و آموزشی حوزه به این مسأله بوده است و ما به این دلیل وارد نشدیم.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد: امیدواریم خدای متعال توفیق بدهد تا بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب را تحقق ببخشیم به همین جهت «توانمندسازی علوم انسانی با محوریت گام دوم انقلاب» شعار هفته پژوهش امسال در دفتر تبلیغات اسلامی عنوان شده است.

وی با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی از حدود 100 نفر هیأت علمی پژوهشی برخوردار است، گفت: این منابع علمی و انسانی قوی در کنار اعضای هیأت علمی آموزشی ما، این امکان را می‌ دهد که در سال های پیش رو کارهای بزرگ تر و برجسته تری انجام بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به تلاش دفتر تبلیغات اسلامی در رویکرد مسأله محوری گفت: تلاش کرده ایم که حداقل 70 درصد پژوهش ها با این رویکرد پیش برود که در بخشی از پژوهش ها به این مسأله توجه ویژه شده است که از جمله آنها کارکردهای ولایت فقیه، علوم انسانی اسلامی، نظریه علم دینی، عفاف و حجاب بوده است.

وی با بیان این که بحث تمدن نوین اسلامی نیز از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و سخنرانی های دیگر بوده است، گفت: در این بخش نیز کارهایی انجام داده ایم و در اوایل دی ماه همایش بین المللی نخبگان ایران و عرب را با محوریت تمدن نوین اسلامی داریم که قدم خوبی در جهت یک شبکه نخبگی در بحث تمدن اسلامی برداشته خواهد شد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: امسال برای نخستین بار آثار منتشر شده توسط نشر دانشگاه باقرالعلوم(ع) نیز در این نمایشگاه حضور دارد و ما این حضور را گرامی می‌ داریم و در سال های آینده نیز جهش هایی در این بخش خواهیم داشت و آثار این دانشگاه بیشتر منتشر شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات