۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۳۰۵۰۳

«عمران‌خان» با ماموریت میانجیگری به ریاض می‌رود

«عمران‌خان» با ماموریت میانجیگری به ریاض می‌رود
نخست‌وزیر پاکستان، امروز در ادامه تلاش‌ها برای میانجیگری میان تهران و ریاض، عازم عربستان سعودی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‌های پاکستانی از سفر «عمران خان» نخست‌وزیر این کشور به عربستان سعودی با هدف میانجیگری برای کاهش تنش میان تهران و ریاض خبر داده‌اند.

روزنامه «داون» پاکستان به نقل از «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه این کشور نوشت، سفر عمران خان به عربستان سعودی چهارمین سفر وی از ماه مه 2019 محسوب می‌شود و این موضوع «نمایانگر خوب بودن روابط دوستان میان پاکستان و این کشور پادشاهی است».

درباره نقش میانجیگری میان عربستان سعودی و ایران، که عمران خان آن را ایفا می‌کند، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تصریح کرد که کشورش به «همچنان به تلاش‌های صادقانه ادامه می‌دهد».

پاکستان از حدود سه ماه پیش در چارچوب تلاش‌ها برای کاستن از شدت تنش در منطقه خلیج‌فارس، به ایفای نقش میانجیگرانه میان ایران و عربستان سعودی اقدام کرده است.

کویت: ایرانِ تحت محاصره نمی‌خواهیم

«منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد، روز گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون «الجزیره»، از تحریم‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

العتیبی با بیان این‌که ایران کشور مسلمان و همسایه کویت است، تأکید کرد که کشورش نمی‌خواهد ایران را در محاصره و یا در انزوا ببیند و هیچ‌کس طرفدار نظام تحریم نیست.

این دیپلمات ارشد کویت ضمن ابراز امیدواری از حل و فصل اختلافات موجود میان کشورهای منطقه، تاکید کرد که سیگنال‌های مثبتی درباره امکان مذاکره دوجانبه تهران و واشنگتن در افق دیده می‌شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات