۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۳۰۵۱۵
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

آمریکا دنبال تحقق منافع خود و رژیم صهیونیستی است

آمریکا دنبال تحقق منافع خود و رژیم صهیونیستی است
شیخ دعموش بیان داشت: آمریکا از همه راه‌ها برای اعمال فشار مالی و اقتصادی و تحریم لبنان بهره می‌گیرد تا لبنانی‌ها را علیه یکدیگر و مقاومت بشوراند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری العهد، با تاکید بر اینکه واشنگتن به دنبال تحقق منافع خود و رژیم صهیونیستی است، افزود ملت لبنان همواره با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کرده است.
حجت الاسلام شیخ علی دعموش در خطبه نماز جمعه گفت: «دولت آمریکا از همه راه‌ها برای اعمال فشار مالی و اقتصادی و تحریم لبنان بهره می‌گیرد تا لبنانی‌ها را علیه یکدیگر بشوراند و برای تضعیف مقاومت در عرصه سیاسی، مردمی و در انزوا قرار دادن آن در سطح داخلی و بین المللی، بر این سیاست تکیه می‌کند؛ اما آن‌ها باید بدانند که آنچه را از طریق جنگ به دست نیاوردند، با استفاده از عرصه اقتصادی محقق نخواهند کرد. اگر برخی از لبنانی‌ها بخواهند برای تحریک علیه مقاومت و عادی سازی با «اسرائیل»، ابزار دست آمریکا باشند؛ بیشتر لبنانی‌ها مخالف عادی سازی روابط با این رژیم و سیاست‌های آمریکا در لبنان هستند و به خوبی می‌دانند که آمریکا به نفع ملت لبنان کار نمی‌کند؛ بلکه به نفع «اسرائیل» و تحقق منافع آن در لبنان و منطقه تلاش می‌کند.»
شیخ دعموش تاکید کرد «ملت لبنان همان ملتی است که در برابر «اسرائیل» مقاومت کرد و به فضل مقاومت، آن را شکست داد. ملت لبنان در گذشته و حال به فلسطین و حقوق آن پایبند بوده است و همواره با همه خواسته‌ها برای عادی سازی روابط با دشمن مخالفت کرده است. کسانی که به دنبال زیر پا گذاشتن فداکاری‌ها و خون ده‌ها هزار تن از شهدا و مجروحان دو ملت لبنان و فلسطین در رویارویی با «اسرائیل» باشند، نادر و مطرود هستند. ما شاهد واکنش‌های خودجوش مردم، خانواده‌ها و گروه‌های مختلف شریف لبنانی به خواسته‌ای مبنی بر عادی سازی روابط با دشمن در یکی از چادر‌های تحرکات در مرکز بیروت و در قبال یکی از افراد معمّم لبنانی بودیم که در کنفرانس عادی سازی روابط روحانیان در بحرین، آن هم با حضور خاخام صهیونیست مشارکت کرده بود.»
وی افزود «پیروان سفارت خانه‌ها و افرادی که به سمت عادی سازی روابط دعوت می‌کنند، بدانند که در لبنان کشور مقاومت، از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند و نخواهند توانست از درد‌های مردم، مطالبات اجتماعی و معیشتی آن‌ها برای اجرای طرح‌های سروران خود بهره برداری کنند و با این ادعا که مقاومت مسبب مشکلات است، نخواهند توانست لبنانی‌ها را گمراه کنند، زیرا لبنانی‌ها به خوبی می‌دانند که مقاومت از لبنان دفاع و خاک لبنان را آزاد کرد و آن به منزله قدرت بازدارنده در برابر اسرائیل است.
این در حالی است که آمریکا همواره برای تسلط بر لبنان به منظور تحقق منافع خود تلاش کرده است و برای منافع ملت لبنان هیچ اهمیتی قائل نمی‌شود؛ بلکه به دنبال تحقق منافع خود و «اسرائیل» است. از این رو، آن‌ها هر روز درباره لزوم بهره برداری از فرصت تحرکات مردمی به منظور تحقق منافع و اهداف خود سخن می‌گویند.»
وی همچنین گفت: «همه اعمال فشار‌های مالی و اقتصادی آمریکا برای تحمیل شروط و اهداف خود در لبنان تاکنون با موفقیت همراه نبوده؛ زیرا با مواضع سخت لبنان و مخالفت قاطعانه با اهداف و مطالبات آمریکا مواجه شده است. مردم ما با هشیاری، درایت و صبر و پایبندی به صلح داخلی، برای کشیده نشدن اوضاع کشور به سمت هرج و مرج تلاش کردند. از این طریق بود که مانع از تحقق اهداف آمریکا شدیم. اما این بدان معنی نیست که طرح آن‌ها به پایان رسیده است؛ بلکه آن‌ها به اعمال فشار علیه ما و ملت لبنان در عرصه سیاسی، اقتصادی، مالی و رسانه‌ای ادامه خواهند داد و در هر فرصتی، برای کشیدن کشور به سمت هرج و مرج با هدف تضعیف و از بین بردن ما تلاش خواهند کرد. به همین سبب، باید هشیار و آماده باشیم. ما به دنبال ناکام کردن این طرح و به شکست کشاندن آن و مقابله سیاسی، رسانه‌ای و مردمی با آن هستیم. ما به کشور، امنیت و ثبات آن تمایل داریم و هیچ نوع فتنه داخلی به نفع مردم لبنان نیست؛ بلکه در راستای منافع آمریکا و اسرائیل است.»
شیخ علی دعموش همچنین گفت: «یکی از گزینه‌های حکومت و لبنانی‌ها برای کاستن از شدت بحران اقتصادی و معیشتی در لبنان، روی آوردن به عرصه کشاورزی و حمایت از این عرصه و توسعه آن است تا کشاورزی به جای قرار گرفتن در رتبه سوم عرصه‌های اقتصادی کشور، در جایگاه نخست قرار بگیرد و جوانان به سمت کار و سرمایه گذاری در عرصه کشاورزی جذب شوند و در مناطق روستایی فرصت‌های شغلی برای کسب درآمد ایجاد شود.»

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات