۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۳۰۵۱۶

۱۰۸۰۰ زائر اولی از مناطق محروم کرمانشاه به مشهد مقدس اعزام شدند

۱۰۸۰۰ زائر اولی از مناطق محروم کرمانشاه به مشهد مقدس اعزام شدند
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ زائر اولی از میان اقشار مستضعف کرمانشاه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمدجعفر امامیان اظهار داشت: 10 هزار و 800 زائر اولی در قالب 246 کاروان از میان اقشار محروم و مستضعف کرمانشاه برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف به مشهد مقدس اعزام شدند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه با بیان اینکه مفهوم زائر اولی به آن‌دسته از اقشار محروم جامعه اطلاق می‌شود که به‌دلیل عدم بضاعت مالی هنوز توفیق زیارت امام رضا(ع) نصیبشان نشده است گفت: با همت نمایندگی آستان قدس رضوی در کرمانشاه و با کمک خیران، این افراد در سطح استان شناسایی و به سفر معنوی مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

امامیان با اشاره به اینکه این زائران در قالب طرح «مهر درخشان» به مشهد مقدس اعزام می‌شوند عنوان کرد: نخستین کاروان زیارت اولی در سال 98 در قالب چهار کاروان با حضور 180 نفر از اقشار محروم استان برای زیارت بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) اعزام شدند.

وی عنوان کرد: این افراد توسط خادمیاران شناسایی و پس از ثبت‌نام در قالب طرح مهر درخشان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

امامیان خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان را یکی از رسالت‌ها و اهداف مهم نمایندگی‌های آستان قدس رضوی معرفی و اظهار کرد: روز 20 آذرماه دو کاروان زیارت اولی در قالب طرح مهر درخشان با بدرقه خادمیاران رضوی راهی مشهد مقدس شدند.

وی با اشاره به تأمین مکان و تغذیه مناسب توسط آستان قدس طبق شرایط اعلام شده برای زیارت اولی‌ها گفت: زائران در این سفر میهمان سُفره‌خانه حرم مطهر خواهند بود و هزینه ایاب و ذهاب این عزیزان نیز توسط خیران استان تامین شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس در استان کرمانشاه گفت: جهت شناسایی و ثبت‌نام از محرومین و زیارت اولی‌ها از شبکه محله‌ای و منطقه‌ای استفاده شده و افراد جهت ثبت‌نام باید به رابطان مناطق در محلات مراجعه کنند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج و نشر فرهنگ و معارف غنی اهل‌بیت(ع) در بین دانش‌آموزان اظهار کرد: دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی نسبت به اعزام 210 دانش‌آموز از 4 تشکل تربیتی اقدام کرده که در قالب پنج کاروان به مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

امامیان با بیان اینکه در این سفر برنامه‌های تربیتی ویژه‌ای از جمله حلقه‌های معرفتی، بصیرت‌افزایی، مباحث روز، کرسی‌های تلاوت رضوی، برنامه‌های تفریحی و ورزشی در قالبی معنوی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بود و 180 دانش‌آموز و دانشجوی دیگر در این طرح به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی کرمانشاه گفت: تاکنون در 9 مرحله 377 رأس گوسفند عقیقه و خریداری و در بین نیازمندان استان کرمانشاه توزیع شد.

وی افزود: آستان قدس رضوی در نهمین مرحله توزیع بسته‌های حمایتی و به‌مناسبت ایام عزاداری فاطمه معصومه(س) 20 رأس گوسفند عقیقه در قالب 300 بسته گوشت را در بین نیازمندان و محرومان استان کرمانشاه توزیع کرد./1350/د102/ب1

ارسال نظرات