۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۶۳۰۵۳۸
کارشناس مسائل خاورمیانه:

مرجعیت در صف نخست مبارزه با آمریکا است

مرجعیت در صف نخست مبارزه با آمریکا است
رویوران با اشاره به حملات صورت گرفته علیه مرجعیت در عراق، گفت: مرجعیت حافظ اول استقلال عراق است و در صف نخست مبارزه با آمریکا قرار دارد.
حسن رویوران، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه مرجعیت از زمان اشغال عراق تاکنون نقش بی بدیلی را ایفا کرده است، گفت: آمریکایی‌ها با تعیین گارنر به عنوان فرماندار نظامی در عراق به دنبال آن بودند تا حکومت بصورت نظامی باشد و هرگز در پی ایجاد ساختار و انتخابات نبودند، اما با مخالفت و فشار مرجعیت بناچار اجازه دادند تا شورای حاکمیت شکل بگیرد و قانون اساسی تدوین شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه برگزاری انتخابات و تشکیل مجلس کنونی نتیجه پافشاری مرجعیت بر آمریکایی‌ها است، افزود: مرجعیت حافظ اول استقلال عراق است و در صف نخست مبارزه با آمریکا قرار دارد؛ بنابراین آمریکا و طرفدارانش در پی آن هستند تا به هر شکلی به مرجعیت صدمه بزنند که هم اکنون شاهدیم برخی از طرفداران آمریکا چنین اقدامی را انجام دادند.

رویوران گفت: مرجعیت، حرف اول و آخر را در عراق می‌گوید با این حال می‌بینیم طرفداران مرجعیت اهانت‌ها و فعالیت‌های نادرست سایر گروه‌ها و مردم را تحمل می‌کنند و هرگز انحصارگر نیستند و مانعی در برابر حضور و سخنرانی دیگران نخواهند بود.

وی با بیان اینکه مرجعیت سوپاپ اطمینان برای حفظ آزادی‌ها و دفاع از استقلال عراق است، تصریح کرد: مخالفان عراق به همین دلیل با مرجعیت مخالف هستند؛ البته مخالفت اندک و تنها در قشر محدودی است.

کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه دشمنان در ایران، لبنان و عراق یک مدل واحدی را درباره مرجعیت اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد تا نماد‌های اصلی جامعه را زیرسؤال ببرد، در ایران به دنبال زیرسؤال بردن رهبری و سپاه است در عراق تلاش به زیرسؤال بردن مرجعیت و حشد شعبی دارد و در لبنان نیز سید حسن نصرالله، حزب الله و مقاومت را هدف قرار داده است.

رویوران با بیان اینکه دشمن بصورت آشکار نقطه تمرکز خود را بر مرجعیت و تشکل‌های مدافع مرجعیت قرار داده است، گفت: این تصمیم آشکار نشان می‌دهد که دشمن به سیم آخر زده و موجودیت خود را در آسیب زدن به مرجعیت می‌بیند، اما قطعا به نتیجه نخواهد رسید؛ چرا که جایگاه مرجعیت و مقاومت از چنین حرکت‌های ایذائی تأثیر نخواهد پذیرفت./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات