۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۳۰۵۴۶
مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد؛

کم کاری صداوسیما در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه

کم کاری صداوسیما در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه
اسماعیلی طبا گفت: در خصوص وقایع تاریخی ایران در صدا وسیما بسیار کم کاری وجود دارد. صداوسیما می‌تواند فیلمی در خصوص آندلس بسازد و جریانات آن را برای جوانان تشریح کند.

سید مرتضی اسماعیلی طبا، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه صداوسیما در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه کم کاری کرده است، گفت: بزرگ‌ترین مفسده برخی رسانه‌ها غفلت‌زایی است.

وی با اشاره به کیفیت و محتوای سریال‌های صداوسیما، اظهار داشت: مدت زمان طولانی است که دیگر در صداوسیما سریال 90 قسمتی تولید نمی‌شود. باید مانند سریال‌های 90 قسمتی طنز که در گذشته برای صدا و سیما تولید می‌شد،  امروز نیز این اتفاق بیفتد و این موضوع نشان از کم کاری است.

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه کشور ما اسلامی و انقلابی است، عنوان کرد: در مسئله اسلام و انقلاب باید فعالیت‌های سیما بیشتر شود؛ البته سریال‌های بسیاری در خصوص مفاخر ایران مثل امیرکبیر، ابن سینا و غیره ساخته شده که ناقص است.

وی افزود: در خصوص وقایع تاریخی ایران در صداوسیما بسیار کم کاری وجود دارد. صداوسیما می‌تواند فیلمی در خصوص آندلس بسازد و جریانات آن را برای جوانان تشریح کند؛ چرا که مدل آندلس امروز در تمام کشورها در حال اجرا است.

اسماعیلی طبا با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین مفسده‌های برخی رسانه‌ها می‌تواند غفلت‌زایی باشد، توضیح داد: هنوز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، صداوسیما نتوانسته فیلمی در خصوص مدل آندلس اثری بسازد.

وی خاطر نشان کرد: صداوسیما در به تصویر کشیدن وقایع کوتاهی کرده است. چرا ما با مستندها، سریال‌ها و فیلم‌های مناسب اصل مسئله و واقع را به جوانان نشان نمی‌دهیم؟

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم گفت: در چندسال گذشته، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها در زندگی مردم نقش فراوانی داشته است. اما تاکنون صداوسیما در خصوص نحوه فعالیت در این فضا، هیچ آموزشی را از رسانه ملی ارائه نداده است.

وی در پایان به اهمیت آموزش سواد رسانه پرداخت و اظهار داشت: سواد رسانه مردم و خانواده‌ها باید ارتقاء یابد. چرا که نمی‌توان در مقابل پیشرفت تکنولوژی ایستاد؛ اما افزایش سواد رسانه در جامعه، باید از طریق صداوسیما صورت گیرد که در این مسئله نیز کم‌کاری صورت گرفته است. /882/ 301/

ارسال نظرات