۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۳۰۵۶۳
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

مراقبت و خودسازی لازمه دستیابی به نعمات گسترده الهی است

مراقبت و خودسازی لازمه دستیابی به نعمات گسترده الهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان همواره باید مراقب اعمالش باشد، گفت: مراقبت و خودسازی لازمه دستیابی به نعمات گسترده الهی و نجات از غضب پروردگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم هاشمیان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم پاسداران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند در سوره عنکبوت از قارون، هارون و هامان نام می برد.

وی افزود: خداوند در این سوره می فرماید: ما موسی را برای هدایت این سه مستکبر فرستادیم، اما آنان در برابر انبیای الهی استکبار ورزیدند و نتوانستند خودشان را از ضلالت نجات دهند و گرفتار قهر الهی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه گناه و معصیت موجب خشم الهی می شود، ابراز کرد: انسان هر مشکلی که پیدا می کند نتیجه گناهانی است که انجام می دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عذاب الهی نتیجه معصیتی است که انسان انجام داده اظهار داشت: انسان در این عالم هر عملی که انجام دهد نتیجه آن را در دنیا و آخرت مشاهده می کند؛ نیکوکاری چیزی جز بهره و معصیت نتیجه ای جز عذاب نخواهد داشت.

وی با استناد به آیات الهی، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ما به کسی ظلم نمی کنیم؛ کسانی که گرفتار عذاب الهی می شوند به این معنا نیست که خداوند در حق آنان ظلم می کند بلکه آنان گرفتار ظلم خویش می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان با اشاره به اینکه انسان معصیت کار خیری از عالم هستی نمی برد، اظهار داشت: گاهی انسان به واسطه گفتن یک کلمه از نعمتی محروم می شود از این رو است که آمده در رفتار و کردار خود مراقبت داشته باشید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان در مواجهه با سختی ها و مشکلات باید به اعمال خود رجوع کند تا ببیند این دشواری ها نتیجه کدام عمل او است از راه های قرآنی که برای رهایی از مشکلات آمده انجام عمل صالح است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراقبت و خودسازی لازمه دستیابی به نعمات گسترده الهی و نجات از غضب خداوند است؛ انسان در همه عرصه ها باید مراقب گفتار و رفتارش باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات