۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۳۰۵۶۴
۲۷ آذر؛

همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار می شود

همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در ساری برگزار می شود
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه، بیست و هفتم آذر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی ساری خبر داد.
حجت الاسلام صدر الله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه بیست و هفتم آذر ماه در دانشگاه آزاد اسلامی ساری خبر داد.
 
وی با بیان این که این همایش با حضور اساتید حوزه و دانشگاه چهارشنبه این هفته به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد، افزود: در این همایش مشترک نماینده ولی فقیه در مازندران سخنرانی خواهد کرد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در این همایش مشترک اساتیدی از حوزه و دانشگاه مقالاتی را پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب ارائه خواهند داد.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود همچنین از برگزاری نشست دیگری عصر چهارشنبه، بیست و هفتم آذر ماه به میزبانی مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نشست که به مناسب روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد، نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه بابل سخنرانی خواهند کرد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین به برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه امام صادق (ع) چالوس اشاره کرد و گفت: این همایش نیز به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس و مدرسه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان، چهارشنبه این هفته برگزار می‌شود.
 
وی همچنین از برگزاری برنامه‌های مشترک میان مدارس علمیه و دانشگاه‌ها در روز وحدت و حوزه دانشگاه خبر داد و افزود: باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تقویت این دو مرکز علمی و دینی کشور بهره گرفته شود.
 
حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که ایجاد فاصله میان حوزه و دانشگاه را خواست و هدف اصلی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: تقویت این دو بال علمی کشور موجب رشد و شکوفایی نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف خواهد شد.
 
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بحث وحدت حوزه و دانشگاه باید از وضعیت نمادین و شکلی خارج شود، بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید عملی و با هدفگذاری مشخصی دنبال شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و دانشگاه دو بال علمی کشور برای پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف هستند، خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد فضای اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان در تلاش است مانع توسعه و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات