۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۳۰۵۸۱
رییس هیات اسلامی فلسطین در گفت‎ وگو با رسا؛

پاسخ جبهه مقاومت به تجاوزات صهیونیست‎ ها، کوبنده است

پاسخ جبهه مقاومت به تجاوزات صهیونیست‎ ها، کوبنده است
رییس هیات اسلامی فلسطین بیان کرد که توانایی جبهه مقاومت به اندازه ای است که پاسخی محکم و کوبنده به تجاوزهای اسرائیل می دهد.

شیخ سعید قاسم، رییس هیات اسلامی فلسطین در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، رژیم اشغالگر صهیونیستی را دشمن قسم خورده امت اسلامی دانست و تصریح کرد: اسرائیل از هیچ تلاشی برای نابودی مسلمانان دریغ نمی ورزد.

وی با اشاره به شهادت  "بهاء أبو العطا" از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی فلسطین به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی، افزود: شهادت برای ما مایه افتخار است و هیچ ترسی از این مساله نداریم و همچنین جنبش جهاد اسلامی نیز ضامن مقاومت در فلسطین است.

رییس هیات اسلامی فلسطین تصریح کرد: سران تل آویو هیچ گونه تحرکی از سوی جبهه مقاومت را تحمل نمی کنند بنابراین برای ضربه زدن به آن از هر وسیله و امکاناتی بهره می برند.

وی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی را انسانی ترسو خواند و تصریح کرد: جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به تجاوزات اسرائیل سکوت نکرده است و با موشک باران تل آویو به نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی پیام داد که  اگر به اراضی من تجاوز شود، ما نیز پاسخی محکم و قاطع به شما خواهیم داد.

شیخ سعید قاسم وحدت اسلامی را محقق در جهان اسلامی دانست و گفت: همه مسلمانان به وحدانیت خداوند متعال شهادت می دهند و نبوت را قبول دارند و به اعمال دینی نظیر نماز، زکات، خمس و غیره پایبندند و حتی در عادات و رفتارهای فردی و اجتماعی برابر هستند.

وی اختلافات داخلی میان امت اسلامی را کوچک برشمرد و تصریح کرد که اختلاف امت های اسلامی ناشی از اختلاف رؤسای کشورهای اسلامی که بر  اساس مصالح شخصی این امت را دچار بحران و مشکلات مختلفی کرده اند. دشمنان در زمان استعمار و تسلط بر کشورهای اسلامی، آن ها را به کشورهای کوچک تقسیم کردند و این مساله نیز در ایجاد اختلافات میان امت  اسلامی تاثیر گذار بود.

این عالم اهل تسنن اختلافات موجود در میان امت اسلامی را بی فایده توصیف کرد و اظهار داشت: علمای اسلام باید از تسلط رؤسای سیاسی خارج شوند تا بتوانند دین را به معنای صحیح پیاده سازی و با کلام حق صحبت کنند و مردم را از درگیری های طائفه برحذر دارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
مصاحبه رسا با شخصیت های جهان اسلام قابل تقویت و ارتقا در مسایل مهم دنیای اسلام است.
0
0