۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۳۰۶۱۰

ممانعت از سفر مسیحیان به قدس نژادپرستانه است

ممانعت از سفر مسیحیان به قدس نژادپرستانه است
اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس در قدس، اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از سفر مسیحیان غزه به بیت‌المقدس و بیت‌ لحم را محکوم و آن را نژادپرستانه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، عطاء الله حنا، اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس در قدس، اقدام رژیم صهیونیستی در جلوگیری از سفر مسیحیان غزه به بیت‌المقدس و بیت‌ لحم در آستانه میلاد حضرت مسیح(ع) را محکوم و آن را اقدامی نژادپرستانه دانست.  

در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار کرد: متأسفانه در مناسبت‌های مختلف، مسیحیان و مسلمانان نوار غزه مجوز سفر به اماکن مقدسه در بیت‌المقدس را نداشته‌اند و ما از این بابت ابراز تأسف کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: دروازه‌های شهر قدس باید به روی همه مردم فلسطین باز باشد و همه آنها بتوانند در اعیاد و آیین‌های دیگر، به این شهر سفر کنند، بنابراین بستن درهای این شهر و همچنین بیت‌‌ لحم به روی ملت فلسطین جایز نیست.
 
عطاء الله حنا تأکید کرد: جلوگیری از ورود فلسطینیان غزه به بیت‌المقدس یک اقدام نژادپرستانه از سوی رژیم صهیونیستی است که علیه ملت یکپارچه فلسطین صورت می‌گیرد و هیچ گروهی از این مردم این کشور را نیز مستثنی نکرده است.
 
وی در نامه‌ای خطاب به مسیحیان غزه نیز نوشت: قلب ما با شماست و با شما ابراز همبستگی می‌کنیم. شما با اقدامات ظالمانه اشغالگران از سفر به بیت‌المقدس و بیت‌‌‌ لحم محروم شده‌اید، اما قدس و بیت‌ لحم در قلب‌های شما حضور دارند.
 
اسقف حنا همچنین خواستار پایان‌دادن محاصره ظالمانه اسرائیل علیه نوار غزه شد تا ساکنان این منطقه بتوانند آزادانه به نقاط دیگر سفر کنند./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات