۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۳۰۶۶۵
الرأی خبر داد؛

ضربه جدید کویت به «اخوان المسلمین»

ضربه جدید کویت به «اخوان المسلمین»
منابع کویتی از بازداشت فردی خبر دادند که او را «یکی از اعضای کادر سازمان اخوان المسلمین مصر» معرفی و آن را «ضربه‌ای جدید»‌ توصیف کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان امنیتی در کویت فردی به نام «اسلام. ع» را «بعد از تعقیب و مراقبت» بازداشت کردند که روزنامه الرأی از آن به نام «ضربه جدید» به اخوان المسلمین مصر توصیف کرد. 

این روزنامه بامداد امروز یکشنبه در وبسایت خود نوشت، «اسلام ع، دندان‌پزشک است که در کویت کار می‌کند. پیشتر او در بیمارستان سوهاج [مصر] کار می‌کرد. او با اعضایی از گروهکی در ارتباط است که کویت پیشتر آن را کشف و اعضایش را بازداشت و طبق توافق امنیتی با مصر، به این کشور عودت داده بود». 

طبق این گزارش، این فرد که اسلام ع، معرفی شده پس از آن کویت را به مقصد ترکیه ترک کرده بود که کویت جولای گذشته از بازداشت یک گروهک مرتبط با اخوان المسلمین خبر داد و پس از گذشت چهار ماه، دوستان این فرد به او اطلاع داده‌اند که پرونده‌اش دیگر در دست بررسی نیست. بنابراین پس از بازگشت، کویت او را در فرودگاه بازداشت کرد. 

طبق ادعای الرأی، فرد موسوم به «اسلام» در تحقیقات به ارتباط با اعضای گروهک مرتبط با اخوان که در کویت بازداشت شدند، اعتراف کرده و گفته که در امر حمایت مالی عناصر آن در مصر مشارکت داشته است. در این گزارش آمده است که او ممکن است یکی از نزدیکان درجه یک کسی باشد که به اقدامات خشونت‌باری مثل آتش زدن کلیساها در مصر متهم است. 

روزنامه الرأی همچنین خبر داد که روز گذشته (شنبه) این فرد به قاهره تحویل شد. کویت اعلام کرده که این اقدام را بر اساس توافق امنیتی با مصر انجام داده و موضوع امنیت و استقرار کشور «خط قرمز» است. 

اعضای گروهکی که کویت می‌گوید با گروه اخوان المسلمین در ارتباط است، جولای گذشته در کویت بازداشت شدند.

مصر گروه اخوان المسلمین را تروریستی می‌داند و برخی اقدامات تروریستی در این کشور را به این گروه منسوب می‌کند. دولت مصر تاکنون صدها نفر از مردم مصر را به بهانه ارتباط یا عضویت در گروه اخوان المسلمین در لیست تروریستی قرار داده است. دولت مصر در دسامبر سال ۲۰۱۳ گروه اخوان المسلمین را «گروه تروریستی» اعلام و املاک و دفاتر و مایملک آن را مصادر کرد. 

منبع: فارس
ارسال نظرات