۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۳۰۷۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی لازمه رسیدن به تمدن جهانی اسلام است

نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی لازمه رسیدن به تمدن جهانی اسلام است
حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ قرآنی لازمه رسیدن به تمدن جهانی اسلام است، گفت: در این راه باید روحانیان و فعالان قرآنی مهمترین نقش را ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع اعضای هیأت‌ مدیره اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام، بهترین الگو و اسوه حسنه‌ای برای همه جوامع در طول تاریخ است؛ زیرا آن حضرت تجسم همه آموزه‌های وحیانی قرآن است و خُلق پیامبر (ص) همان خُلق قرآنی است که به‌واسطه آن توانست قلوب مؤمنین را جذب کند و آن‌ها را به سمت تعالی و کمال سوق دهد.

وی افزود: تبیین و ترویج فرهنگ قرآن و انتقال آن به دیگر جوامع بشری، ضرورت دارد و این امر یکی از رسالت‌های مبلغان دینی، روحانیان و فعالان عرصه فرهنگ دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی برای مقابله با هجمه‌های دشمنان چاره‌ای جز توسل به سبک زندگی قرآنی و اسلامی ندارد و اگر مسلمانان جهان با وحدت کلمه به این سلاح مستحکم مجهز شوند، در مقابل این هجمه‌ها پیروز می‌شوند.

وی تصریح کرد: امروز نوبت مسلمین است که در برابر ایدئولوژی و تمدن مادی‌گرای غرب بایستند و باهمت خود، تمدّن نوین اسلامی را بر پایه قرآن و اسلام طرح‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر این‌که هدف اصلی دشمنان از جنگ نرم و جنگ اقتصادی علیه کشور ما، تخریب باورهای اعتقادی و ترویج سبک زندگی غربی و ضد اسلامی در جامعه است، گفت: لازم است مسؤولان به‌ویژه روحانیان و فعالان عرصه‌های دینی، برای ایستادگی در مقابل این هجمه‌ها، فرهنگ قرآنی را برای سبک زندگی اسلامی گسترش دهند.

وی اظهار کرد: قرآن هنوز در جوامع اسلامی مظلوم است و وظیفه ما این است که قرآن را بشناسیم و به آن عمل کنیم و آموزه‌های آن را به متن زندگی وارد کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی بابیان این‌که محوریت قوانین قرآن، ایمان، علم، اخلاق، مجاهدت مداوم و حکومت مردمی،شاخصه‌های اختصاصی تمدن نوین اسلامی است، گفت: ما باید آموزه‌های قرآنی و پیام اسلام را به جوامعی که از فیض آن بی‌بهره‌اند، برسانیم و تا رسیدن به قله تمدن جهانی اسلام نباید لحظه توقف کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات