۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۳۰۷۵۴
مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی:

انتخابات نشانه تجلی مردم سالاری دینی و مقبولیت نظام است

انتخابات نشانه تجلی مردم سالاری دینی و مقبولیت نظام است
نصرپور گفت: هر رأی که به صندوق ریخته شود اعتباری برای صندوق ذخیره نظام، ارتقای مشروعیت و مقبولیت آن است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محسن نصرپور مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی در گردهمایی فرمانداران شهرستان های استان خراسان رضوی گفت: این انتخابات اولین انتخابات کشور بعد از بیانیه ی گام دوم مقام معظم رهبری است و با توجه به شرایط کلی کشور، بسیار حساس و سرنوشت ساز است. هر رأی که به صندوق ها ریخته می شود اعتباری است برای صندوق ذخیره نظام و باعث ارتقا مشروعیت و مقبولیت آن.

نصرپور حضور گسترده مردم در انتخابات به عنوان تجلی بارز نقش آفرینی مردم در سرنوشت کشور؛ ترویج و تقویت پایه های مردم سالاری دینی و باورپذیری اداره کشور توسط مردم؛ اعتمادسازی به سلامت و قانونمندی انتخابات؛ ایجاد فضای رقابتی سالم و به دور از هیجانات کاذب؛ افزایش مشروعیت و مقبولیت مردمی و نشان دادن کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ نهادینه سازی آزادی بیان و تضارب آرا با رعایت اخلاق و منطق گفتگو؛ تبدیل فضای کلی کشور در ایام انتخابات به فضای شور و نشاط و جشن ملیِ سیاسی؛ تحکیم وحدت اقوام، مذاهب، قشرها و گروه های مختلف مردم زیر یک پرچم، یک ملیت و یک کشور از اهداف کلان رسانه ملی و استانی است و گفت: صدا و سیما با شعار «مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی» برنامه ریزی ویژه ای را در 4 دوره تبیینی، تشریحی، تهییج و فراخوان و دوره آرامش بخشی پیش بینی کرده است.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی یکی از راهبردهای اصلی رسانه ملی و شبکه استانی در انتخابات پیش رو را هماهنگی و هم افزایی با نهادهای اجرایی و نظارتی برای حضور گسترده مردم و مشارکت در انتخابات دانست و گفت: رعایت اصل بی طرفی و عدم جانبداری از گروه، حزب و سلیقه خاص در این انتخابات مورد تاکید جدی ریاست محترم سازمان و معاون محترم امور استان های سازمان است و تلاش رسانه استانی این است که انتخابات مهم خبرگان تحت الشعاع انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار نگیرد.

مدیر کل و رئیس ستاد انتخابات صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: بیان اهمیت و جایگاه والای مجلس شورای اسلامی و خبرگان، تبیین مردم سالاری دینی، ویژگی های یک نماینده اصلح، حدود اختیارات و شرح وظایف نمایندگان از دیگر برنامه های رسانه استانی است که در قالب برنامه های گفتگو محور، مستند های گزارشی، برنامه های ترکیبی، گزارش های خبری و ... همچنین تولید محتوا در قالب اینفوگرافیک، موشن گرافیک، عکس نوشت، پوستر و ویدئوهای کوتاه دو دقیقه ای در فضای مجازی؛ تولید و پخش خواهد شد.

نصرپور گفت: به منظور آگاهی بیشتر مردم، ایجاد فضای شور و نشاط انتخاباتی، اعتماد آفرینی در روند برگزاری انتخابات و مشارکت بیشتر اقدامات و برنامه هایی که در حوزه های اجرایی و نظارت در شهرستان های استان از رسانه استانی اطلاع رسانی خواهد شد و انتظار ما از فرمانداران محترم شهرستان ها این است که در حوزه های پشتیبانی، امنیتی- انتظامی و ... با گروه های برنامه ساز و خبرنگاران شهرستان ها که با هدف انعکاس شور و شعور و مردم سالاری دینی در شهرستانهای استان حاضر و به تولید برنامه می پردازند همکاری کنند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات