۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۳۰۸۱۹
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

علمای دین، مهمترین سنگر دفاع از اسلام در برابر دشمنان هستند

علمای دین، مهمترین سنگر دفاع از اسلام در برابر دشمنان هستند
متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز گفت: فقها دژ‌های مستحکم اسلام هستند؛ از این رو دشمنان اسلام همواره درصددند تا چنین دژی را آسیب پذیر کنند و مردم را از آن دور نگه دارند.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه مراجع تقلید و علمای دین همواره به عنوان مهمترین سنگر دفاع از اسلام در برابر دشمنان هستند، خاطرنشان کرد: فقها دژ‌های مستحکم اسلام هستند؛ از این رو دشمنان اسلام همواره درصدد بودند تا چنین دژی را آسیب پذیر بکنند و مردم را از آن دور نگه دارند.

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز ادامه داد: تضعیف علما و مرجعیت پس از فتوای مرحوم میرزای شیرازی در حرمت استعمال تنباکو پیگیری شد؛ چرا که پس از آن زمان نقش علما و مرجعیت شیعه بر همگان مبرهن شد با این حال همگام با دشمنان، در خیلی از کشور‌ها خواسته و ناخواسته می‌بینیم که دست به چنین اقدامی می‌زنند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان داشت: همانطور که خداوند در قرآن کریم به رسولش می‌فرماید که نمی‌توانی از هوا‌های نفسانی پیروی کنی پس علما و مراجع تقلید نیز نمی‌توانند تابع نظرات و خواسته‌های افراد، احزاب و گروه‌ها باشند بلکه رسالت شان دفاع از دین، مردم و سرزمین‌هایی است که در آن‌ها زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی مبتنی بر دین و ولایت فقیه، ولی فقیه و روحانیت یک نهاد دولتی نیست و زیرنظر دولت‌ها نمی‌باشد، تصریح کرد: وابستگی روحانیت در کشور‌هایی که دولت هایشان زیرسلطه استعمار و استکبار است سبب می‌شود که روحانیت به تبع از آن دولت ها، سلطه استعمار و استکبار را پذیرا باشد، اما در کشور‌هایی که روحانیت مستقل از دولت است قطعا آن روحانیت تحت تأثیر قدرت‌های سلطه گر قرار نمی‌گیرد.

متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز پیرامون این سؤال که آیا دشمنان میان مردم و مرجعیت فاصله انداختند، گفت: نمی‌گوییم در این امر موفق شدند، اما در برخی مواضع تحرکاتی داشته و امتیازاتی گرفتند هر چند که به این هدف شوم شان نرسیدند البته بصیرت و همه جانبه گری مانع از تحقق خواسته‌های دشمنان خواهد بود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات