۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۳۰۸۲۱
سعیداوی مطرح کرد؛

تلاش جبهه عبری عربی غربی برای فاصله انداختن میان مردم و مرجعیت

تلاش جبهه عبری عربی غربی برای فاصله انداختن میان مردم و مرجعیت
سعیداوی گفت: انگیسی ها، آمریکایی ها، وهابی‌ها و صهیونیست‌ها همواره تلاش دارند تا میان شیعیان و مرجعیت فاصله بیندازند.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ضربه‌های مهلک انگیسی ها، آمریکایی ها، وهابی‌ها و صهیونیست‌ها از مرجعیت و فتاوای مرجعیت اظهار داشت: این چهار نظام منحوس همواره تلاش دارند تا میان شیعیان و مرجعیت فاصله بیندازند؛ چرا که خوب می‌دانند مردم و مرجعیت دو قدرت مکمل هم هستند و بدون دیگری قادر به ادامه زندگانی سیاسی و اعتقادی نیستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به نابسامانی‌ها و نارسایی‌ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی در عراق عنوان داشت: دشمن با سوءاستفاده از چنین معضلاتی توانست از زبان خود مردم شیعه شعار‌هایی علیه مرجعیت سر بدهد، به عبارت دیگر رسانه‌های عربی غربی خلیجی توانستند باور‌های مردم را تحت تأثیر قرار دهند.

سعیداوی اضافه کرد: دشمن توانست باور‌های سخت و مدافع ولایت و مرجعیت را متزلزل بکند و به سمت شعار علیه مرجعیت سوق بدهد؛ چنین مسأله‌ای خطرناک و به واقع پدیده نادری است؛ چرا که تاکنون ندیدیم شیعیان علیه مرجعیت موضع گرفته و شعار‌هایی سر بدهند بلکه مرجعیت در همه مقاطع تاریخ، مورد تکریم و تقدس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های عبری غربی عربی با دست بردن در اعتقادات مردمی می خواهند باور‌های مردمی نسبت به مرجعیت را دستخوش تغییر قرار بدهند، تصریح کرد: با ادامه یافتن چنین روندی و عدم فرهنگ سازی و اقدامات شایسته و بایسته، قطعا مشکلات سخت تری را خواهیم دید، رسانه هایمان فعالتر شده و عراقی‌ها را از فتنه بزرگ دشمنان مطلع بکنیم؛ چرا که در غیر این صورت دود چنین فتنه بزرگی به چشم شیعیان مظلوم عراقی خواهد رفت که در طول تاریخ روی خوش ندیدند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گذری به تاریخ جهان اسلام کرد و افزود: آل زبیر زمانی که نتوانست به مقابله با مختار بپردازد فتنه عرب و عجم را به راه انداخته و مدعی شدند که مختار، عجم‌ها را به فرماندهی بر عرب‌ها برگزید، آل زبیر با چنین اقدامی کینه‌های عربی و عجمی را زنده کرد و حکومت مختار از درون فرو پاشید.

سعیداوی بیان داشت: آمریکا در زمان کنونی با اینکه عراق را اشغال کرده ­­اما به عراقی‌ها می‌گوید که کشورتان از سوی ایران اشغال شده است؛ از این رو شاهد هستیم که برخی عراقی‌ها شعار «ایران بره بره بغداد تبقی حره» سر دادند و باورشان شده که مستعمره ایران هستند حال آنکه پرونده‌های برق، نفت و امنیت در دست آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌باشد و عراقی‌ها بدون اذن آمریکا هیچ اقدامی نمی‌توانند بکنند.

وی به گله مندی و ناراحتی آمریکا از حشد الشعبی اشاره کرد و گفت: عملکرد قابل قبول و رضایتمندی عراقی‌ها از بسط امنیت توسط حشد الشعبی، موفقیت در سیاست، مقاومت در برابر آمریکا و تشکیل پس از فتوای مرجعیت از دلایل عمده مخالفت آمریکا و غربی‌ها با حشد الشعبی است.

کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار داشت: آمریکا با حضور هوشمندانه سیاسی سعی کرد تا قدرت مرجعیت را مهار و یا کند بکند، که در این زمینه موفق بود. آمریکا تلاش می‌کند تا مرجعیت پیرامون حفظ امنیت و یا ارتقای مباحث اقتصادی و سیاسی فتوا ندهد، در این باره رسانه‌های غربی با تولید محتوای رسانه‌ای بسیار قوی و ارتباط بسیار خوب با مخاطبان سبب شدند تا قدرت مرجعیت در زمینه‌های مختلف کم رنگ شود./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دانشی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
ترکیه از آمریکا چراغ سبزی در دست گرفته که کرد‌ها را از بین ببرد.
2
0
م.ت
Iran, Islamic Republic of
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
مرجعیتی که نتواند در مورد مسایل امنیتی ، اقتصادی ، سیاسی نظر بدهد اسلام آمریکایی را به ارمغان می آورد. بسیار هوشیارتر و تاثیر گزارتر از دشمن باید عمل کنیم.
0
0