۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۶۳۰۸۳۱
با حضور سردار فدوی؛

آیین رونمایی مجموعه «عهد سرخ» برگزار شد

آیین رونمایی مجموعه «عهد سرخ» برگزار شد
آیین رونمایی از بیست جلد کتاب زندگی داستانی شهدای روحانی با عنوان «تعهد سرخ» با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، مدیر حوزه های علمیه کشور در قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از بیست جلد کتاب روایت زندگی داستانی شهدای روحانی با عنوان «تعهد سرخ» پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه امام صادق(ع) قم برگزارشد.

 در این مراسم با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام حمید نگارش، رییس پژوهشگاه امام صادق(ع) و سردار قریشی و جمعی از پژوهشگران و پاسداران برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه حجت الاسلام نگارش به معرفی  فعالیت ها و آثار پژوهشگاه امام صادق پرداخت و گفت: آثار  پژوهشگران  این مرکز  رتبه های برتر  کشور  و جشنواره سلمان  کسب کرده اند و این مرکز  با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری همکاری داشته است.

 رییس پژوهشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: در چهل سال پس از انقلاب اسلامی تاکنون بیش هزار اثر و کتاب در پژوهشکده امام صادق(ع) تحقیق و تدوین  شده است و  برخی  از آنها به زبان های دیگر ترجمه شده است.

حجت الاسلام نگارش درباره تدوین مجموعه «تعهد سرخ» گفت: تحقیقات این کلان پروزه در  طول چهارسال به همت  پژوهشگران  پژوهشکده امام صادق شکل گرفته است و در قالب بیست جلد کتاب درباره زندگی داستانی شهدای  روحانی با عنوان تعهد سرخ نگارش شده است.

در ادامه این نشست، سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه شهر مقدس قم و حوزه های علمیه بستری برای تربیت پژوهشگران است، گفت: درس خارج حوزه های علمیه روشی است برای دستیابی مطالبی که تا کنون کشف نشده است و در این دروس بیش از شش ماه بر یک روایت بحث و گفت ­وگو می شود تا در آن بحث به نتیجه کامل برسند؛ بنابراین می توان از روش دروس حوزوی برای حل مشکلات جامعه بهره گرفته شود.

سردار فدوی در بخش دیگر از سخنانش گفت: انقلاب اسلامی بر مبنای دیدگاه های امام خمینی(ره) شکل گرفته و همین روند را رهبر انقلاب را ادامه داده است؛ از این رو باید نظریات، دیدگاه ها و روش های امامین انقلاب در تمام مسائل گردآوری، تبیین و پژوهش شود.

 در ادامه این مراسم، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور به خطبه 182 و منشور روحانیت تبیبن کننده مسیر حوزه و روحانیت توصیف کرد و گفت: امروز جهانیان و امت اسلامی می توانند با فرهنگ شهدای اسلامی و ایران در مسیر آرمان های الهی قرار گیرند؛ از این رو وظیفه نخبگان کشور این است که آرمان ها اهداف انقلاب اسلامی را در جهان تبیین کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه از پیدایش اسلام تا بیش از پیدایش انقلاب اسلامی کمتر از 500 شهید عالم و روحانی وجو داشته است، گفت: در سال های منتهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیش از 4000 نفر از حوزه و روحایت به شهادت رسیده اند، از نظر کمی تفاوت غیر قابل مقایسه با ادوار قبل است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: شهدای روحانیت از عالی ترین مقام علمی همچون شهید مطهری و صدر تا طلاب پایه او و دوم است و همچنین و انواع شهادت های همچون ترور در جنگ تحملی و در صحنه های گوناگون مشاهده می کنیم.

همچنین در این مراسم پژوهشگران پژوهشکده امام صادق (ع) به تقدیر عمل آمد و در پایان نیز از بیست جلد کتاب درباره زندگی داستانی شهدای  روحانی با عنوان «عهد سرخ» رونمایی شد. /۹۹۸/پ ۲۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات