۳۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۶۱۶۵
دادستان کل کشور؛ (بخش پایانی)

حوزه و دانشگاه به جریان فتنه «نه» گفتند/ ابعاد این قضایا به خوبی برای مردم بیان نشده است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: بعضی از افرادی که از عوامل اصلی فتنه پس از انتخابات بودند، عامل اصلی کانون فتنه نیستند بلکه مهره ‌هایی هستند که مرتکب جرم و گناهی نابخشودنی شدند و دشمنان هم از این مهره‌ها به بهترین شکل استفاده کردند.
حجت الاسلام محسني اژه اي دادستان كل كشور
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور امروز صبح در دومین روز از هشتمین اجلاس مدیران حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در قم برگزار می‌شود با اشاره به دسیسه‌های دشمنان انقلاب برای متوقف کردن حرکت رو به رشد انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنان به قدرت رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران پی برده‌اند و تضعیف رهبر را هدف اصلی خود قرار داده‌اند.

وی افزود: دشمنان انقلاب بستر انتخابات را یکی از بهترین شرایط برای نفوذ در ارکان حکومت دانستند و در این مورد هم تمام تلاش خود را به کار بستند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اما با هوشیاری و حمایت رهبر معظم انقلاب از گفتمان عدالت و تلاش مردم، دشمنان انقلاب نتوانستند از فضای انتخابات ریاست جمهوری که یکی از بسترهای مناسب برای نفوذ آنها در ارکان حکومت بود، استفاده كنند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به فریب برخی از عوامل داخلی در جریانات اخیر کشور، گفت: بعضی از افرادی که از عوامل اصلی فتنه پس از انتخابات بودند، عامل اصلی کانون فتنه نیستند بلکه مهره ‌هایی هستند که مرتکب جرم و گناهی نابخشودنی شدند و دشمنان هم از این مهره‌ها به بهترین شکل استفاده کردند.

وی سپس گفت: این تلاش در حوزه‌ های علمیه هم به شکل گسترده ای صورت گرفت و هدف همراه ساختن حوزویان با این جریان بود که خوشبختانه حوزه با بصیرت، هوشیاری و تعهد به نظام و مراجع به هیچ‌وجه همراه این جریان نشد.

وزیر سابق اطلاعات افزود: دشمنان به سراغ دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی نیز رفتند و دیدیم که با همه تبلیغات در جریان آغاز سال تحصیلی اول مهر، هیچ یک از دانشگاه‌ها به آنها جواب مثبت ندادند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان این‌که پشت سر فتنه‌های اخیر یک جریان سازمان یافته و مدیریت شده از خارج و داخل قرار دارد، گفت: متأسفانه برخی گوشه هایی از قضیه را می‌بینند و با دیدی سطحی نگر به آن می‌نگرند.

وی اظهار داشت: این جریانی که اتفاق افتاد یک جریان با برنامه است که هنوز هم تمام نشده و ممکن است از روی ناچاری هدف خود را تغییر داده و با رویکرد جدیدی به جنگ با این نظام بپردازد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: بر همه لازم است که مرکز و کانون جریان فتنه را بشناسیم که اگر این کانون شناخته نشود، دوباره به آن گرفتار می‌شویم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان این‌که کانون فتنه در سیستم اطلاعاتی و نظارتی کشور به درستی شناخته و ابعاد گسترده قضایا برای مردم بیان نشده است، تصریح کرد: اگر ماهیت فتنه را نشناسیم به درستی نمی‌توانیم با آن مقابله کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برخی برای ایجاد وحدت بین جریانات داخل کشور، آن را از یک سو درست و حق و از سوی دیگر باطل دانست و گفت: هرچقدر در کشور آرامش برقرار شود و خانواده انقلاب از هم کدورتی نداشته و در برابر دشمن جبهه بگیرند و دل‌های مؤمنان به هم نزدیک شود، وحدت صحیح و دارای ارزش است.

دادستان کل کشور ادامه داد: اما اگر کسی به دنبال این باشد که ابعاد و عناصر اصلی فتنه مشخص نشوند، هزینه‌های تحمیل شده بر کشور جبران نشود و افرادی که سبب شدند اعتبار نظام در جهان خدشه‌دار شود به سزای عمل خود نرسند و یا توبه و اعتراف به اشتباه خود نکنند، وحدت هیچ ارزشی ندارد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پایان گفت: تنها راه مقابله صحیح و کم هزینه با جریان سازمان یافته و برنامه دار نرم، پیدا کردن راه مقابله مناسب با این قضایا و روشنگری صحیح نسبت به آن است./پ202

 
ارسال نظرات