۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۶۵۶۷۶

تخلف از قانونی که صرفا روی کاغذ محترم است!

تخلف از قانونی که صرفا روی کاغذ محترم است!
ظاهرا برخی از مدیران صدر تأمین، اقوام خود را بدون داشتن هیچ سابقه کاری، به استخدام درآورده‌ و به آنان حقوق و مزایایی بیش از سایر کارکنان با سابقه اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ های ایران، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با نام اختصاری شستا است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.

این هلدینگ بزرگ که دارای ۱۸۷ شرکت زیرمجموعه (مدیریتی) و ۹ شرکت هلدینگ فرعی است، از جمله مراکز اقتصادی ایران است که به دلیل، دارایی بالا و شفافیت پایین در شرکت های تابع خود، گاها در معرض تخلف می باشند و این قضیه آن‌جایی با تأسف و افسوس همراه است که در برخی موارد گوش شنوایی برای شنیدن این گزارشات و مهار این تخلفات از سوی مسؤولان امر وجود ندارد.

اطلاعات جدید به دست آمده این‌بار مربوط به به شرکت «صدر تأمین» از شرکت‌های زیرمجموعه شستا است که تحت مدیریت آقای «غ.س» قرار دارد.

برخی مدیر عاملان و اعضای هیأت مدیره صدر تأمین و شرکت‌های تابعه آن نظیر آقای «س.ع» و یا مدیرعامل و نائب رییس شرکت پشم شیشه ایران آقای «ف.ر» بالای ۶۵ سال سن دارند.

این در حالی است که به گفته رییس پیشین دیوان محاسبات کشور، شستا مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بوده و از این قاعده مستثنی نیست؛ اما ظاهرا شستا و شرکت‌های تابعه توجهی به این موضوع ندارند.

بر اساس اسناد به دست آمده «غ.س» مدیرعامل شرکت صدر تأمین، علاوه بر تکیه بر کرسی ریاست این شرکت، به طور همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران حضور داشته و به عنوان عضو هیأت علمی مشغول به فعالیت است.

این ماجرا آن‌جایی جالب‌تر می‌شود که مدیرعامل شرکت «کاشی سازی سعدی» که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه صدر تأمین است، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران نیز همکار مدیرعامل صدر تأمین است!

«غ.س» مدیرعامل صدر تأمین همچنین با مدیرعامل شرکت «کاشی سازی سعدی»، کتابی را با موضوع اصول حاکم بر شرکت‌های تجاری گردآوری کرده و به یمن خرج کردن از حساب شرکت پشم شیشه ایران بین کارمندان توزیع شده است.

اما این همه داستان نیست و ظاهرا برخی از این مدیران صدرتأمین و شرکت‌های تابعه، اقوام خود را بدون داشتن هیچ سابقه کاری، به استخدام این هلدینگ درآورده‌ و به آنان حقوق و مزایایی بیش از سایر کارکنان با سابقه و مدارک تحصیلی بالاتر اختصاص داده‌اند که این موضوع خلاف بخش‌نامه رسمی شستا بوده و بارها مورد اعتراض شفاهی و کتبی کارکنان قرار گرفته است.

یکی از این افراد برادرزاده مدیرعامل شرکت صدرتأمین است که تنها با استناد به چند ماه سابقه کار وی در شرکت پشم شیشه ایران، در اردیبهشت امسال طی حکمی جانشین مدیر کارخانه اشتهارد از شرکت‌های تابعه صدرتأمین می‌شود که البته این انتصاب خانوادگی، دوام چندانی هم نمی‌آورد و تنها دو ماه پس از جانشین شدن، کارخانه ایزوگام اشتهارد دچار آتش سوزی شده که در بررسی‌ها این‌طور گزارش می‌شود که سهل‌انگاری و سستی «ج.س» برادرزاده مدیرعامل صدر تأمین، که مسؤول ایمنی و بهداشت کارخانه بوده، عامل این حادثه است.

«ج.س» اولین یا تنها نتیجه استخدام فامیلی افراد در صدرتأمین و زیرمجموعه‌های آن نیست و افراد دیگری نیز هستند که صرفا بر اساس رگ قوم و خویشی با مدیران به استخدام این شرکت‌ها درآمده‌اند که نیاز به بررسی های بیشتری وجود دارد که آیا این افراد نیز صلاحیت فنی حضور در این شرکت ها و نگهداری سرمایه های کارگرانی که ماهانه مبالغی را برای تأمین هزینه های بازنشستگی خود به این هلدینگ بزرگ می دهند، دارند یا نه؟

تصاویری از گزارشی در رابطه با حادثه آتش سوزی کارخانه ایزوگام اشتهارد:

ی/ آتش‌سوزی کارخانه اشتهارد، نتیجه انتصابات فامیلی در شستا

ی/ آتش‌سوزی کارخانه اشتهارد، نتیجه انتصابات فامیلی در شستا

ی/ آتش‌سوزی کارخانه اشتهارد، نتیجه انتصابات فامیلی در شستا

/841/پ200/ق

ارسال نظرات