۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۶۵۷۸۶
امام جمعه خمینی شهر:

مراقب القائات دشمن پیرامون ارتباط عزاداری با شیوع کرونا باشیم

مراقب القائات دشمن پیرامون ارتباط عزاداری با شیوع کرونا باشیم
اصفهان - حجت الاسلام موسوی گفت: باید مراقب نقشه دشمن و القائات مخالفین اهل بیت(ع) باشیم و شایعات آنها را بیان نکرده و بلندگوی آنها نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام  سید محمد موسوی امام جمعه شهر خمینی شهر، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و وفات رسول اکرم (ص) و علی ابن موسی الرضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی یک پیوست فرهنگی است و جهت انجام پروژه های عمرانی باید ضمیمه آن پروژه ها شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

ضرورت توجه مسؤولان به پیوست فرهنگی طرح‌های عمرانی

وی در ادامه افزود: مجتمع‌های مسکونی که در شهرک‌ها ساخته می شود فاقد مسجد است و وقتی از مسؤولان مربوطه سؤال می شود جوابی برای این امر مهم ندارند در حالیکه ساخت و سازها قطعا و حتما باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، بسیاری از ساخت و سازها بدون در نظر گرفتن فرهنگ آن شهر یا منطقه یا محله آسیبهایی خطرناک را ایجاد می کند که به دنبال آن چه کنم چه کنمهای مسئوولان را همراه دارد.

امام جمعه خمینی شهر تبلیغ فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) را یک ضرورت در دستور کار مسؤولان دانست و تصریح کرد: ادارات و دستگاه هایی که متصدی امور فرهنگی در شهرستان هستند باید ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی را به شهروندان ارائه دهند.

وی به معماری های قدیم در سطح شهرها اشاره و اظهار کرد: معماران قدیم بر سبک‌ اسلامی منازل را می‌ساختند و خانه ها از ابتدای ورود دارای دیوارهای بلندی بود که اهل خانه از دید افراد نامحرم محفوظ بمانند اما به مرور ساخت و ساز فرهنگ غربی در جامعه اسلامی راه یافت و ساخت منازل مسکونی به این سمت و سو سوق یافت، از اجرای پیوست فرهنگی به برنامه ها نباید غافل شد و باید با توجه به این موضوع به فعالیت‌های عمرانی پرداخت.

حجت الاسلام موسوی به وقایع اخیر شهرستان خمینی شهر در بحث عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: مردم خمینی شهر دارای غنای فرهنگی محکمی هستند و این شهر دارای علما و فقها و فیلسوفان بزرگ و ارزشمندی است، شهری که به اندازه یک استان یعنی بیش از 2300 شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده و محبت اهل بیت (ع) در خون و رگ مردم این شهر جریان دارد و نباید برخی نهادها این محبت و عشق را نادیده گرفته و در حق این مردم غیور اجحاف کرد.

امام جمعه خمینی‌شهر ضمن تقدیر از زحمات ستاد کرونا شهرستان خمینی شهر خاطرنشان کرد: در روز اربعین شاهد همدلی مردمی بودیم که هر ساله به عنوان جاماندگان اربعین از مکان امامزاده سید نجم الدین به آستان مقدس امامزاده سید محمد خمینی شهر با رعایت دستورات بهداشتی پیاده روی داشتند.

مراقب القائات دشمن در خصوص شیوع کرونا در عزاداری‌ها باشیم

وی ادامه داد: متاسفانه برخی رسانه ها، خمینی شهر را دلیل انتشار سریع ویروس به خاطر عزاداری‌ها معرفی کردند در حالیکه در شهر کاشان، طبق آماری که علوم پزشکی شهر کاشان اعلام می دارد ۲۲۴ بستری دارد و آمار خمینی شهر نصف شهر کاشان است و طبق مقایسه در می یابیم که خمینی شهر مبتلایان فراوانی نداشته است، سوال دیگر که از کادر پزشکی و بهداشت پرسش شد اینکه چند درصد از عزاداران باعث انتشار ویروس بوده اند؟ که در مقابل پاسخی ارائه  نشد.

حجت الاسلام موسوی به شلوغی مکان‌های مختلف نظیر بازارها و پاساژها اشاره کرد و گفت: سهم این مکانها کمتر از عزاداری نیست و باید مراقب نقشه دشمن و القائات مخالفین اهل بیت(ع) باشیم و شایعات آنها را بیان نکرده و بلندگوی آنها نباشیم./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات