۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۶۵۸۰۴
نماینده ولی فقیه در مازندران مططرح کرد؛

گسترش فرهنگ زکات، موجب زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی

گسترش فرهنگ زکات، موجب زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی
مازندران - امام جمعه ساری وی با اشاره به کارکردهای فرهنگ زکات در جامعه اسلامی گفت: گسترش این فرهنگ دینی در جامعه موجب زدودن چهره فقر از جامعه اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای زکات استان، به اهمیت زکات در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: به طور حتم عمل به فرهنگ زکات، آثار و برکات ارزشمندی را برای جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به کارکردهای اجتماعی و اقتصادی فرهنگ زکات در جامعه اسلامی افزود: گسترش این فرهنگ دینی در جامعه موجب زدودن فقر از چهره جامعه اسلامی خواهد شد.

امام جمعه ساری با بیان این که با بهره گیری از فرهنگ زکات می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را رفع کرد، بیان داشت: به طور حتم عمل به سنت های الهی می تواند عامل رفع بسیاری از مشکلات جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که اهمیت زکات در قرآن معادل نماز بیان شده است، تصریح کرد: در سایه این فرهنگ اصیل دینی می توان به رشد مادی و معنوی جامعه اسلامی دست یافت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دستورات دینی، نسخه ای شفابخش برای جامعه اسلامی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اگر اصول دینی در جامعه به خوبی نهادینه شود به طور بسیاری از مشکلات در جامعه اسلامی به حداقل خواهد رسید.

امام جمعه ساری با اشاره به این که باید آثار، برکات و کارکردهای زکات بیش از پیش برای جامعه تبیین و تشریح شود، گفت: شناخت مناسب مردم از این سنت حسنه دینی می تواند در گسترش و نهادینه شدن فرهنگ آن در جامعه بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، جمع آوری و رساندن زکات به جامعه هدف را یکی از بهترین خدمت رسانی ها در جامعه عنوان کرد و افزود: باید توجه به زکات همانند خواندن نماز باشد، چون این فریضه مهم دینی در اسلام و قرآن توجه ویژه ای به آن شده است.

وی، دریافت و توزیع زکات در جامعه را عبادتی بزرگ توصیف کرد و بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت فرهنگ سازی و تبیین این فریضه مهم دینی تلاش صورت گیرد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که پرداخت زکات از حقوق واجب بر عهده هر مسلمان است، تصریح کرد: انسان مسلمان باید همانند سایر واجبات به مسأله زکات عمل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که زکات باید در میان افراد واجد شرایط توزیع شود، خاطرنشان کرد: به طور حتم عدالت در توزیع زکات، انگیزه پرداخت زکات را در میان مردم افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی همچنین به نقش روحانیت در تبلیغ و تبیین فرهنگ زکات در جامعه اشاره کرد و افزود: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه باید با تبیین صحیح زکات و کارکردهای آن، مردم را به سمت عمل به این فریضه مهم دینی تشویق کنند./950//202/خ

ارسال نظرات