۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۶۶۵۸۰۵
دارابی:

وامدار مجاهدت‌های علمی و فقهی علما هستیم

وامدار مجاهدت‌های علمی و فقهی علما هستیم
نویسنده کتاب فقه، سیاست و حکومت با اشاره گذشتگانی که به مباحث فقهی به ویژه در زمینه ولایت پرداخته اند، گفت" ما وامدار و مدیون کسانی هستیم که به این مطالب پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، علی دارابی استادیار علوم سیاسی دانشگاه صداوسیما و نویسنده کتاب فقه، سیاست و حکومت در مراسم رونمایی از این کتاب که در موزه دفاع مقدس تالار هویزه برگزار شد طی سخنانی درباره رونمایی از این کتاب اظهار داشت: من باید در ابتدای این جلسه مراتب تشکر را از همه کسانی که به این اثر توجه کرده اند داشته باشم.

وی در ادامه گفت: حضرت آیت الله حسینی بوشهری در پیامی که برای رونمایی از این کتاب فرستادند باعث دلگرمی بنده شدند. همچنین در اینجا از صحبت های دکتر اسماعیلی که لطف و محبت برادرانه نسبت به من داشتند و مقدمه این کتاب را زحمت کشیدند کمال تشکر را دارم و از دکتر خجسته که از افتخارات حوزه رسانه هستند و در این مراسم شرکت کرده اند هم تشکر دارم.

داراب درباره نویسنده دیگر این کتاب خاطر نشان کرد: دکتر مطلبی یک دوست خوب و پر مطالعه ای هستند و آثار ارزشمندی را هم به چاپ رسانده اند، کمک ها و پیگیری های ایشان بود که در واقع این کار را به ثمر رساند.

نویسنده کتاب فقه، سیاست و حکومت با اشاره به گذشتگانی که به این مباحث پرداخته اند، اظهار داشت: ما وامدار و مدیون کسانی هستیم که به این مطالب پرداخته اند و جا دارد که من در اینجا یاد عالم جلیل القدر حضرت آیت الله عمید زنجانی را هم گرامی بدارم.

دارابی درباره نظریه ولایت فقیه گفت: همانطور که حضرت آیت الله بوشهری هم در سخنانشان اشاره کردند بحث ولایت فقیه نه تنها جدید نیست بلکه سابقه ای طولانی دارد و سابقه آن به هزار سال می رسد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تلاش بنده در این کتاب معطوف به این بود که رسم امانت داری را به درستی ادا کنم و امانت دار خوبی باشم.

استادیار علوم سیاسی دانشگاه صداوسیما درباره جمع آوری این کتاب اظهار داشت: این کتاب حاصل 5 سال فیش برداری و آماده سازی مطالب بوده و آنها را در کنار هم جمع کردم و به چاپ رساندم.

دارابی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم خاطرنشان کرد: ما اکنون در جامعه ای زندگی می کنیم که بر اساس نظریه ولایت فقیه اداره می شود و رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم را بیان کرده است که به واقع به تعبیر ایشان حیات طیبه است.

وی در ادامه با اشاره به این کتاب گفت: این کتاب در 514 صفحه آماده شده و در خود هفت فصل دارد و 400 منبع و مأخذ در آن استفاده شده است./826/پ202/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷
درود
1
0